[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Dieselfilter skifte utelatt på service ?

Dieselfilter skifte utelatt på service ?

Dieselfilter skifte utelatt på service ?

Innlegg plexo » 23/06/2013, 21:58

Hei.

Beklager vis det er i feil forum denne posten havner.

Har en kompis med en d40 som har hatt problemer med bilen det siste året, og han fant nå ut at det var et tett dieselfilter som forårsaket dette.
Han syns dette var litt rart og fikk sjekket opp hva som hadde blitt gjort på servicene bilen har vert på og det viser seg at det aldri har blitt byttet dieselfilter, og bilen har gått 130000km! Servicer er tatt på merkeverksted og uavhengig verksted.

Jeg har nylig kjøpt meg en d40 og tenkte at jeg for sikkerhets skyld skal sjekke om det er tilfelle på min bil også. Og som jeg mistenkte så finner heller ikke jeg noe i kviteringene fra tidligere eier om dieslfilter bytte (mangler kviteringer fra noen av servicene så skal ikke påstå at det ikke kan ha blitt skiftet, men flesteparten av servicene har jeg kvitteringer på hva som er gjort). Bilen min har gått 160000km og hatt service hos 2 forskjellige merkeverksted og 2 uavhengige verksted.

Kan si at et av merkeverkstedene begge bilene har vert innom ligger i rogaland (har dårlig erfaring med di ang. andre ting også).
Har jobbet med reperasjon og service av motorer(spesielt diesel), og et drivstoff filteret SKAL skiftes på en service.

Er det flere som har vert borti dette, at servicen ikke inkluderer dieselfilter.

Jeg blir ganske oppgitt av sånn..

Utenom det er jeg strålende fornøyd med bilen :)
plexo

Nissan4x4 fan

Re: Dieselfilter skifte utelatt på service ?

Innlegg 98y61 » 26/06/2013, 17:55

På min siste kvittering fra Nissan på 85000 km så jeg det sto at filter var drenert, ikke byttet. jeg hadde en 99mod navara for mange år siden og der var intervalene på dieselfilteret 30000km.
Jeg synes du må betale veldig mye og får veldig lite på disse servicene.
Jeg kjøpte en navara d40 for litt siden. denne har komplett servicehefte fra Nissan, men uansett så byttet jeg alt av filtere og oljer på hele bilen.
98y61

Nissan4x4 fan

Innlegg kr ingebrigtsen » 26/06/2013, 20:02

Fins det noe service manual/oversikt over hva som gjøres på service ute på nett??
kr ingebrigtsen

Skogens konge

Innlegg plexo » 28/06/2013, 00:08

Jeg har lett litt og funnet service manual. Den kan lastes ned her http://x.nissanhelp.com/forums/Knowledg ... cy1dTR7JS4 (den øverste) men du må registrere deg for å få tilgang (tar 2sec). Der står det faktisk at det er et vedlikeholdsfritt filter, så kansje det har noe med saken å gjøre. Jeg har nå skiftet det uansett, stoler ikke helt på at et filter kan brukes uendelig samme hvor vedlikeholdsfritt det er.

På den siden finner du alt av service bulletiner og det du måtte lure på ang. bilen :)
plexo

Nissan4x4 fan

Returner til Navara D40

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 41 gjester