Hei.
Beklager vis det er i feil forum denne posten havner.
Har en kompis med en d40 som har hatt problemer med bilen det siste året, og han fant nå ut at det var et tett dieselfilter som forårsaket dette.
Han syns dette var litt rart og fikk sjekket opp hva som hadde blitt gjort på servicene bilen har vert på og det viser seg at det aldri har blitt byttet dieselfilter, og bilen har gått 130000km! Servicer er tatt på merkeverksted og uavhengig verksted.
Jeg har nylig kjøpt meg en d40 og tenkte at jeg for sikkerhets skyld skal sjekke om det er tilfelle på min bil også. Og som jeg mistenkte så finner heller ikke jeg noe i kviteringene fra tidligere eier om dieslfilter bytte (mangler kviteringer fra noen av servicene så skal ikke påstå at det ikke kan ha blitt skiftet, men flesteparten av servicene har jeg kvitteringer på hva som er gjort). Bilen min har gått 160000km og hatt service hos 2 forskjellige merkeverksted og 2 uavhengige verksted.
Kan si at et av merkeverkstedene begge bilene har vert innom ligger i rogaland (har dårlig erfaring med di ang. andre ting også).
Har jobbet med reperasjon og service av motorer(spesielt diesel), og et drivstoff filteret SKAL skiftes på en service.
Er det flere som har vert borti dette, at servicen ikke inkluderer dieselfilter.
Jeg blir ganske oppgitt av sånn..
Utenom det er jeg strålende fornøyd med bilen