Roybi » 14/05/2013, 22:29
[quote="Roybi"]Her er litt bilder.
Momentene og delene er til Tian men er det samme som på Navaraen.
Tatt ut oljen.
Skru av lokket til diffen. 13mm Pipe.
Skru av mellom akslingen. 2stk 17mm fast/kombi -nøkkler.
Løst Piniong muteren. Ikke skru den helt av. Bare løstne den. 33mm pipe. Vanlig pipe. Det er trangt om plassen. Når du enda har bremsene montert. Slik at du kan ha på handbrekke.
Skru av dekke og følg denne annvisingen. Uten å demontere stikkakslingen. Men skift begge tetteringene. Når du tar av. Sparer deg for lekasje senere.
Merk låseplaten og justeringskruen. Hvilken hull den gikk ned i og hvor justeringsskruen står. Merk på begge sider. Slik at montering blir lettere.
Skru av lager kappen. 19mm pipe.
Løst jusringskruenen/jusringsplaten. Slik at diffen løsner og mulig å ta ut.
Skru av piniongen. Den skruen du løstnet før du demonterte bremsene.
Trekk av platen. Bank ut piniongen forsiktig.
Ta av tetteringen. Det sitter godt. pass på at du ikke ødelegger den svarte platen bakom og skraper opp sealflaten.
Trekk av lagrene.
Piniongen brukte jeg lagerklampe og presset den ut i pressa. Siden det er lettere.
Så press på lagrene i pressen. Det er veldig lett å ødelegge lagrene med å bankke de på.
Når du skal justere inn piniongen og drivhjule så er det slik det skal se ut. på før fett. Og roter slik at du ser hvordan piniongen passer.