Terrano II skrev:En kompis av meg måtte kjøpe ny EGR får å få slukket lampa, ca.2.000.- fra England.
Er bare å blende med platen, ingen programmering etc.
Har også D40 35" Fjalla og kjører på 1,0 til 1,3 på vinteren. Har erstattet dieselpartikkelfiltret med Racepipe og blindet egr.
Sjekk:
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=57741849&fks=57741849Pål
Den ventilen jeg kjøpte fra england var ikke helt identisk (oppdaget ikke før etter havari av den nye EGR-ventilen), men etter utskifting av EGR ventilen fra England (og blokkering med plate) tente motorlampa etter noen kjøreturer i bygda, fikk avlest denne til å være EGR igjen, men nissan verkstedet mente det bare kunne være at den nye EGR-ventilen måtte programeres for at bilen skulle forstå de nye signalene/målingene ellerno i den duren.
Men på nytt etter kort tid kom motorlampa igjen, inn på nissan å fikk sjekket dette, det var samme melding og de sjekket dette nærmere og fortalte at det hadde vært lekkasje i EGR ventilen som hadde kommet på print-plata og kortslutta denne. De mente også dette skjedde pga at jeg hadde blokkert EGR med plata, men nevnte også det at den nye EGR-ventilen fra england ikke var 100% lik.
Fikk da Nissan til å skifte EGR-ventil på ny og betalte i dyre dommer. Ble ikke å blinde av EGR-ventilen etter dette.