Som overskrift sier, hva skal til for å få en navara over fra 35" til 37".
Vet at stefanvp og king of the road har gjort dette og man kan lese om det der, men vil samle det som må gjøres her med priser på diverse deler, og forkskjellige måter å gjøre det på. Og selvfølgelig de småtingene som man må gjøre for å få dette til å fungere.
Sånn jeg har forstått det så trengs det 30-40mm hevesett på fjærer til. Men må man forlenge div. og flytte fester eller er det nokk med det som er gjort av xtreme?
Jeg har lyst på et TÜV hevesett på min bil, og lurte på om noen mener jeg burde gå for OME eller TrailMaster. Er også interesert i å vite forskjellen på disse to hevesettene.
Giringen er ikke optimal til dette, men det er greit, går jo ann å kjøre med 35" på hevet bil også hvis det blir for galt.
En annen ting jeg lurer på er om "innfleksen" blir redusert med hevesettet i forhold til originaldelene. For hvis den ikke blir det, hvorfor er det ikke mulig å bruke 37" uten ekstra heving.
Det er mange spørsmål her, men dette er noe jeg virkelig har lyst å gjøre etter at jeg har sett andre med 37". Dette er nokk ikke noe som skjer iløpet av morgendagen, men alle svar blir satt pris på med stor takk!
PS: Har sendt prisforespørsel på hevesett til BGnor, men hvis noen har tips til hvor det er billigere vær så vennlig å si ifra.