Etter å ha kjørt Landcruiser siden 1996, kjøpte vi (jobb) oss en NY 2008 Navara dobbel cabin vare som er levert med automatkasse. Bilen er nå gått ca. 40 000 km.
Nå sliter vi som bare det med 4x4 innkoblet (ett must på vinterføre i Tromsø).... Det er bortimot umulig å svinge med bilen, som har en stor tendens til å ville rett frem i svingene på vinteren med 4x4 innkoblet, selv på våt IS eller snø.
Er det noen forslag til hva som kan gjøres med dette ? (Vi MÅ ha 4x4 inne for å komme oss frem med denne)
En annen ting, forbruket er på bykjøring ca, 1,8 liter pr. mil, noe som er 0,6 mer enn våre LC 120 med automat bruker på samme kjøring og sjåfører.
Er det noen som kjører Navara med diesel og automat, og som har noen forbruks tall på bykjøring?
Hva bruker samme bilen med manuell?
I dag hadde vi bilen på langkjøring, å sliter med å komme under litern på mila i 90 kmt.
Det virker rett og slett som gearkassen ikke er avpasset til den kraftige motoren. ca 3000 omdr. er vanlig turtall når den gearer fra 1 til 2, og fra 2 til 3...
Er kassen produsert til en bensin bil?
Noen som har noen gode råd og vink?
Vår lokale Nissan forhandler har gitt opp, å vi står nå på trappene til å bytte denne bilen ut. Vi kjører ca. 70 000 km i året, så 0,6 dcl ekstra pr. mil merkes godt på sluttlinjen i forholdt til de andre bilene vi har.