[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - OME vs Trailmaster

OME vs Trailmaster

OME vs Trailmaster

Innlegg THO » 25/12/2007, 20:53

Er det noen som har noen erfaring med disse? Regner med at begge er TUV godkjent og dermed kurant å få godkjent hos biltilsynet. Hvor mye hever et OME vs Trailmaster på en navara d22 2005?
Navara D22 2005
THO

Nissan4x4 fan

Re: OME vs Trailmaster

Innlegg Nissan D22 » 25/12/2007, 22:35

Hei!
Jeg kjører en 2004 D22, og har prøvd både trailmaster og OME sett på denne. For ca. et år siden kjøpte jeg et trailmaster sett til bilen. Dette var primært for å få den høyrere, men også for bedre ytelse offroad.
Settet jeg satt på da var et standard trailmaster sett, og jeg byttet bladfjærene bak samt dempere rundt hele bilen.

Bilen ble mye bedre å se på, og det var også en vesentlig forbedring fra originaldemperne.
Totalt ble bilen hevet ca. 3 tommer, avhengig av hvor høyt man stiller torosjonen.

På vei ble bilen mykere, og litt av den "harde" følelsen som originalfjærene gir var mindre. Dette ga også bedre veigrep.

Dette settet ble testet på en rundtur rundt Island i sommer. Totalt ble det kjørt ca. 2500 km. Settet holdt bra det, men jeg syntest etterhvert at bilen ble "hardere" og mistet litt av spensten.

Et par mnd. etter hjemkomst var bilen merkbart stivere, og jeg valgte å bytte trailmaster sttet med et OME sett. Med det nye settet byttet jeg det samme som med trailmaster, og i tillegg torosjons stengene.

Da fjærene ble byttet viste det seg at torosjonen var skrudd opp for høyt, slik at de ikke fungerte maksimalt.
Framme var innfestingen på forstillinga bøyd, noe som tydelig viste at demperne var for harde.

Det nye OME settet hever nesten like mye som trailmaster settet, men føles mye bedre. Nå har jeg ikke hatt de helt store turene utafor allfarvei med dette ennå, men bilen sitter i alle fall mye bedre både på grus og asfalt enn den gjorde med det gamle trailmaster settet.

Oppsumert må jeg si at jeg er mye mer fornøyd med OME settet enn med trailmaster. Noe av dette kan skyldest at trailmaster settet ikke var satt opp riktig, men er likevel ikke i tvil om at jeg ville lagt ned noen ekstra høvdinger i OME framfor trailmaster.

Kan jo for moro skyld nevne hva en av gutta på fjallasport i Rekykjavik sa da jeg fortalte at jeg kjørte med trailmaster; " hahaha, trailmaster is made to look good, OME is made to go offroad". Ingen tvil om hva han mente i alle fall..

Dersom du kun vil ha en bil som blir høyrere og ikke skal ut på no skikkelig hårete kjøring tror jeg trailmaster er brukbart, men som sagt, tror de ekstra pengene du legger i et OME sett vil gi deg valuta i form av kvalitet.

Til slutt må jeg nevne at alt dette kun er synsing fra min side, og at det sikkert finnes mange andre som har mye bedre peiling på dette enn meg....

Skulle du likevel være intressert har jeg et "pent brukt" trailmaster sett du kan få billig;)
Før:Nissan D22, 2004 mod.
Nå: Patrol Y61, 2005 mod.
-You can go fast, I can go anywhere-
Nissan D22

Nissan4x4 fan

Innlegg THO » 25/12/2007, 23:26

Takker for svaret. Hva er prisen på disse settene? Hvilken dekk dim får man på med dette OME settet? Har hørt at man får 33" på Trailmaster sitt sett, men dette er vel høyere?
Navara D22 2005
THO

Nissan4x4 fan

Innlegg colormax » 25/12/2007, 23:35

skal du over 32 bør du velge karoseri heving. men med 32 ser den utrolig bra ut. som medlem her , får du komlett hjul i 32,10,5 15 MTR med 7,5-15 alu felg for ca 2300 pr stykk :dance:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg THO » 25/12/2007, 23:44

Har du bilder av dekk og felger? Vil dekk og felg stikke utenfor skjermene, eller er ikke dette noe problem med 32" ? Blir dette med OME settet godkjent hos biltilsynet?
Navara D22 2005
THO

Nissan4x4 fan

Innlegg colormax » 25/12/2007, 23:56

Ome settet er godkjent ja, dekk felg ser veldig riktig ut på denne bilen.
se under dekk og felg til salgs.
Bor du i nærheten av Tønsberg ? er du jo velkommen til prøvig og testing.
har du spørsmål ring 97616000
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg colormax » 13/10/2008, 11:43

Fant et firma til som leverer hevesett til disse bilene. http://www.exo4x4.com e-maill:info@exo4x4.com 0-3894-1906
Tok det fra noen blader jeg fikk fra Tailand av Perka :dance:
ser jo morsomt ut. det er jo greit at bilen kan tilbake stilles om det dukker opp problemer :idea:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Returner til Navara D40

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester