[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - ABS lyser og 4 WD lampen blinker

ABS lyser og 4 WD lampen blinker

ABS lyser og 4 WD lampen blinker

Innlegg Aravan » 03/02/2015, 21:13

ABS lampen begynte å lyse da jeg kjørte i 4 Høy, etter en stund begynte 4 WD lampen å blinke.
Jeg skiftet til 2 høy og naturligvis slukket da 4 WD lampen, men ABS lyser fortsatt,
i instruksjonsboka står det at hvis 4 WD lampen blinker så er forskjellen i hjulrotasjonen stor.
Kan dette bety at et av hjullagrene foran kan være defekt? Jeg hadde nesten samme problemet tidligere,
men det var på sommeren (2 WD) ABS lampen lyste, fikk konstatert defekt hjullager på verksted (koblet til diagnose verktøyet)
Kan det være andre siden som nå er defekt?
Noen her inne som har hatt samme feilen, eller kjenner til dette?
Aravan

Nissan4x4 fan

OPPDATERING ABS lyser og 4 WD lampen blinker

Innlegg Aravan » 08/02/2015, 14:07

Mystisk feil, var hos Nissan og tok diagnose. Jeg trodde det var hjullager på høyre side, men de svarte bare at det var noe unormalt med ABS systemet.
De foreslo at jeg sjekket jordingspunkter i motorrommet. jeg har løsnet alle jordingpunkter og pusset kontaktflater. Feilen er der fortsatt.
Når jeg starter bilen og kjører så lyser ikke ABS lampen med en gang, men når jeg bremser på tørr asfalt så slår ABS systemet inn på ca 4-5 oppbremsinger.
Deretter så lyser ABS lampen og bremsene er "normale" (uten ABS funksjon som beskrevet i håndboken)dette skjer nå hver gang jeg starter opp og kjører.

Jeg mistenker fortsatt at det kan være hjullageret, noen som har hatt samme feilen, eller har tips? Er veldig takknemlig for svar!

:? :?
Aravan

Nissan4x4 fan

Re: ABS lyser og 4 WD lampen blinker

Innlegg kr ingebrigtsen » 07/04/2015, 17:43

Fungerer 4x4 når abs lampen lyser?
kr ingebrigtsen

Skogens konge

Re: ABS lyser og 4 WD lampen blinker

Innlegg Aravan » 21/06/2015, 17:38

Bytta hjullager alt ok igjen :-)
Aravan