[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Sevo/Airbaglampe

Sevo/Airbaglampe



Sevo/Airbaglampe

Innlegg El_joki » 17/04/2016, 12:29

Har fått en interressant feil på min Navara D40 2007.
Vet ikke kor æ skal beygnne å leite etter feil engang.
Bilen funker som den skal stort sett hele tiden. I vinter merka jeg at hver gang jeg kjørte gjennom mye løs snø så var det akkurat som serven slutta å fungere. Det samme skjedde når jeg kjørte gjennom store vanndammer. Greit nok, etter noen meter var alt tilbake til normalt.
Nå i det siste har jeg opplevd at servoen kutter ganske vilkårlig, kan hende det skjer ofte men merker det stort sett i parkeringssituasjoner når jeg må ratte mye ved lav hastighet. Det interressante er at hver gang feilen oppstår begynner airbaglampa å lyse. Jeg får "nullstilt "airbaglampa med "vri-av-og-på-tenninga-3-ganger-og-vente-5-sekunder-teknikken" men neste gang servoen kutter begynner den å blinke igjen...
Noen som har en anelse hva det kan være? Evt hvor jeg må beygnne å leite?

MVH
Bjørn H.
El_joki

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 6
Registrert: 30/01/2016, 18:45

Re: Sevo/Airbaglampe

Innlegg El_joki » 25/04/2016, 17:23

Kan det tenkes at det skyldes f.eks. en slitt reim?
El_joki

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 6
Registrert: 30/01/2016, 18:45

Re: Sevo/Airbaglampe

Innlegg TTom » 12/05/2016, 06:52

Dette har du sikkert fiksa nå, men hadde det samme og det var ei slakk reim! Men den teknikken for å nullstille airbaglampa; kan du beskrive den nøyaktig for meg?
TTom

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 12
Registrert: 13/01/2014, 19:52

Re: Sevo/Airbaglampe

Innlegg El_joki » 08/09/2016, 07:59

Lenge siden jeg har vært på forumet nå.
Teknikken er ganske enkel:
1. Slå på tenning så alle varsellampene i displayet kommer på, disse skal slukke etter ca 3-5 sek. (ikke starte men hakket før, slå av vifte og radio så slipper du at dem surrer å bråker)
2. Akkurat når Airbag-lampa slukker vrir du av tenningen igjen og venter 3 sek og skrur på som i punkt 1.
3. Gjør dette totalt tre ganger.
4. Den fjerde gangen du skrur på tenning lar du tenninga være på. Du vil se at når Airbaglampa slukker første gang så begynner den å blinke urytmisk. La bare tenning være på 15-20 sek så du ser at den blinker "rart"
5. Slå av tenningingen og vent 3 sek.
6. Når du nå starter bilen igjen skal Airbaglampa være "nullstilt/resetta")

Hvis dette ikke funker så prøv bare hele greia en gang til...
El_joki

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 6
Registrert: 30/01/2016, 18:45


Returner til Navara D40

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest