[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Beredskapstjeneste i Oslo og Akershus

Beredskapstjeneste i Oslo og Akershus



Beredskapstjeneste i Oslo og Akershus

Innlegg PeterB » 22/02/2008, 02:16

Hei alle sammen... Jeg regner med at veldig mange allerede har en viss ide om hva jeg skal snakke om men ikke trekk konklusjoner enda...

Jeg har vært i samtale med en tidligere kollega fra brannvesenet og ambulansetjenesten i Oslo om min nye hobby. Han lurte på hvorfor jeg ikke tok kontakt med brannsjefen i oslo og la fram en ide som har kommet opp over et par øl (rart hvor mange gode ideer some spirer fram etter noen kalde brune).

Det jeg driver og prøver å ordne er en slags frivilig beredskapstjeneste i Oslo og Akershus området for folk som oss, dette er et 100% frivilig tiltak hvor vi ikke får en krone. Mest sannsynligvis må vi også betale eget drivstoff, men en klapp på skulderen eller en liten setning i avis er ikke å forakte. Det jeg ser for meg er at de som er villig til å stå på en liste (navn, kontaktinfo, kjøretøytype, utstyr, trekkraft og lastekapasitet) som redningstjenesten kan slå opp i eller ringe en ansvarlig for et område som mobiliserer etter at redningstjenesten har briefet lederen i det området som hjelpen trengs i. Dette kan være alt fra transport av utstyr eller personell der redningstjenestens egne kjøretøy må gi opp eller at de trenger masse for å få mye på et sted så fort som mulig. Er det noe vi har så er det trekkraft/lastekapasitet og framkomelighet, jeg kan trekke 3500 kilo på kroken eller 1000kilo på planet. Det er en del utstyr.De fleste av oss har jo offroad som en hobby og de fleste av oss eier kjøretøy som er like bra om ikke bedre enn beredskapstjenestene i Oslo og Akershus området. Dette kan bli en mulighet for oss til å bruke de store dekkene våre til noe samfunnsnyttig (sier ikke at det å harve opp en skog her og der ikke er samfunnsnyttig). Det er jo flere grupper der ute som anser kjøretøyene våre som en plage for miljø og alt mulig annet elendig her på jorden, så fint å kunne si "Se her, dette gjorde vi med våre miljøuvennlige leketøy".

I Oslo er det ingen kjøretøy som har offroad egenskaper, i Bærum har de en BV206. Det er egentlig ikke så ofte det er bruk for ting som dette men det kan komme en dag hvor en stakkarslig Beltevelt ikke er nok. Personlig har ikke jeg noe problem med å få en telefon fra noen i redningstjenesten som vekker meg midt på natta og sier vi trenger deg der og der ASAP, hvis dem først ringer så er det nok alvorlig...

Dette er første utkast og egentlig bare litt generel info om hva jeg bruker fritiden til :) Jeg kommer tilbake med mer så fort jeg noe mer til dere. Jeg kommer også etterhvert til å spørre om hvem som kan være interresert i å melde seg på og da trenger jeg også kjøretøy, utstyr på kjøretøy som er nyttig og trekkapasitet/lastekapasitet. Det sier seg selv at de som er interresert i dette må melde et 100% godkjent kjøretøy på lista. Selv om risikoen for vaier kutt er liten så er det kjipt å dele en brannmann i to med en vinsje som ikke er godkjent :Whistle: (Ekstremt tilfelle ja)

Stay tuned ppl
Vroom Vroom
PeterB

Brukerens avatar
Offroader
 
Innlegg: 104
Registrert: 13/12/2007, 03:28
Bosted: Oslo, Norge

Re: Beredskapstjeneste i Oslo og Akershus

Innlegg PeterB » 22/02/2008, 02:16

Reservert
Vroom Vroom
PeterB

Brukerens avatar
Offroader
 
Innlegg: 104
Registrert: 13/12/2007, 03:28
Bosted: Oslo, Norge

Re: Beredskapstjeneste i Oslo og Akershus

Innlegg colormax » 22/02/2008, 04:16

Jeg mener dette er en meget god ide du drar igang her, det skal du ha all kredit for, :dance:
Er det noe du trenger hjelp til under vegs her så bare si fra, det er heller ingen problemer å lage øvelser i kjøre områder hvor vi kan vise dem i praksis hva vi er gode for.
Det ville vært en utrolig god pr for Nissan4x4, om du/vi klarer få til en sån avtale.
samfuns nyttige possetive ting støtter vi uten tvil :clap:
Lykke til vi venter på tilbake meldingen.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg


Returner til Nyheter

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron