Hei. Det er flere av oss med dette problemet.
Jeg har en 05 mod pathfinder med rust under cromedeksel på bakluke, og sinkslepp på bakluke, begge frontdører, rett over frontvindu og rustskade etter steinsprut over f. vindu.
Tok kontakt med Birger NH i oslo, de skulle tilfeldig få besøk av noen dresskledde nissanherrer fra utlandet, så de ville gjerne låne bilen siden dette var ett kjent problem hos flere bilmerker. De ville videreformiddle at vi som kunder betaler mye for bil her i Norge, så da bør også kvaliteten stå i stil til pris.
Enten skulle de dekke skaden, hvis ikke så skulle jeg få en god pris på utbedring.
Etter flere uker uten tilbakemelding, så fikk jeg beskjed at de ikke dekket dette, men jeg skulle på det for 19.000,- + egenadel for frontrute bytt (sinksleppet var så nærme vinduet, så de måtte ta det ut) Ordinær pris lå på ca 32.000,-
Var innom ett sted til, å de skulle ha 20.000,- pluss mva.
I sverige fikk jeg tilbud på samme jobb, til ca 8-900 sek+egenandel på f.rute.
Har en bekjent som har brukt dette verkstedet, han var veldig fornøyd, så da er ikke valget vanskelig.
Nå er det vel kanskje litt begrenset på hvor mye jeg kan klage siden bilen er en 05, men jeg mener at blir for dårlig med så mye lakkfeil på en forholdsvis ny bil, som akkurat har passer 100.000 km.