[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Patfinder 06

Patfinder 06

Patfinder 06

Innlegg EAO » 29/12/2014, 22:24

Hei. Er blodfersk her på 4x4. Har et spørsmål jeg håper dere med erfaring kan svare meg på.
Jeg står nå i en situajson hvor jeg ønsker å bytte bil, har de siste årene ikke kjørt 4x4. Men en Mercedes E-klasse, flott bil med meget god komfort. Men... alt har sin pris. Dårlig framkommelighet, dyre reperasjoner, lang vei til merkeverksted etc.
Har hatt flere diskusjoner med kona å vi har endelig kommet til enighet. Vi skal kjøpe en Pathfinder 2006, som har gått 150000 ca (manuell gir). Forhandleren sier at bilen er 99% strøken, med servicehistorikk og helt rustfri. De har også byttet alle dysene før de la den ut for salg. Så i mine ører høres dette svært lovende ut, å vi er ganske sikre på at vi skal kjøpe den... MEN, om vi skulle bli plaget med denne bilen, så blir jeg fort skilt. Fordi store reperasjonskostnader på bil, med et ny bygd hus som graver godt inn lønningsposen hver mnd er helt uaktuelt.
ER DET DRIFTSIKKRE biler? Vi bor på en av landets kaldeste plasser hvor 20 minus er å anse som mildt. Kommer bilen til å starte? Holder det med DEFA pakke? Har jeg plass til 2 barnestoler bak? Har veldig lyst på en Pathfinder da jeg synnes det er den tøffeste SUVén på markedet. Så kanskje jeg er blendet :)

Håper på svar.
EAO

Nissan4x4 fan

Re: Patfinder 06

Innlegg Terrano II » 30/12/2014, 09:45

Hei, jeg har vært Nissan man i mange år. Har kjørt Pathfinder og Navara D40 siden de kom ut i 2006.
Bor i kalde nord og har ikke vært plaget med at bilen ikke starter, selv ned mot -30 uten motorvarmer.
Men jeg har idag DEFA montert, for å spare motoren for unødvendig slitasje og bedre komfort.

Det er nok delte meninger om reperasjons kostnadene, men jeg tror dette har en sammenheng med hvor hardt bilen har blitt brukt og vedlikehold.
Kjenner flere Pathfinder og Navara eiere, og har har ikke et inntrykk av at dem er plager utover det normale.
At fram hjulslager må byttes etter 150.000km kan nok hende, men det er ikke den store kostnaden.
På modellene med manuell gir synes jeg førstegir litt høyt. Så om det kjøres med campingvogn etc, kan det nok være fare for å brenne koblingen når man snur og vender vogna...
Så slik jeg opplever Pathfinder er denne like god som konkurrentene.

Hører ut som denne bilen du har funnet ikke kjøpes lokalt. Så få selger å montere to barneseter og sende et bilde til deg.
Men slik jeg kjenner plassen bak skulle dette ikke være noe problem.

Håper at flere kan dele erfaringer med deg.

Lykke til :-)
Nissan Navara 35" AT 2007
BMW 320 touring, 2007
Nissan Terrano II 33" 2001 Fjallasport, Solgt
Nissan Pathfinder 2007, Solgt
Terrano II

Brukerens avatar
Offroader

Returner til Pathfinder

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester