Pathman » 14/04/2010, 22:11
Løsningene fra Monstercable er de enkleste siden de kun sender musikken via FM til bilradioen. Men det er ingen perfekt løsning, siden du må ha en ekstra duppeditt i tillegg til MP3-duppeditten.
Jeg har ikke klart å finne ut på noen fornuftig måte hvilke versjoner av Pathfinder som har mulighet for tilkobling av ekstern audio-in.
Det ryktes at noen modeller (ikke de med integrert radio/cd-skifter/navigasjon) har en 8-pin DIN kontakt bak på radioen. Har de det er problemet løst.
Ulempen med det som finnes av info på diverse utenlandske forum er at det gjelder USA-modeller. Og de er ikke på noen måte identiske med europa-versjonene.
På har jeg funnet som linker til 2 mulige løsninger. og men det ser ut til at ingen av disse funker på europamodellene.
Hos finner du en haug med elektronikkmikkmakk som skal kunne plugges inn i en Pathfinder for å få til det ene og det andre, men i tillegg til at det er dyrt, så passer det sannsynligvis kun på USA-modellene.
På forumet finner du kanskje litt info i . Det er i det minste mange fine bilder av demontert dashboard/midtkonsoll. Kjekt å vite hvordan det ser ut inni der.
har forresten mange nyttige Pathfinder-tips.
Her er der en kar faktisk har fått noe til å virke. men igjen er jeg usikker på om det virker på våre biler.
Jeg vet jeg har lest om noen hack der en loddet seg inn på noen kabler for å få dette til, men det ville jeg knapt nok gjort om det sto om livet.
Finner jeg mer info skal jeg poste