Side 1 av 3
DTK tuning

Skrevet:
26/08/2010, 20:32
mobirek
Noen som veit hvor kontaktene sitter hvor jeg kobler inn DTK boksen på Pathfinder 2008 2.5 DCI tegningene som fulgte med var ikke leselig takknemelig for svar
Re: DTK tuning

Skrevet:
26/08/2010, 21:30
KLAA
Mest sansynlig i framkant på fuelrailen på høyre side av toppen. Du ser den lett når du tar av det sorte motordekselet.
Re: DTK tuning

Skrevet:
26/08/2010, 21:46
mobirek
Tusen takk skal teste i morgen
Re: DTK tuning

Skrevet:
27/08/2010, 18:26
mobirek
Nå er den montert og det var stor forskjell til å med automaten girer på en helt annen måte denne kan anbefalles
Re: DTK tuning

Skrevet:
28/08/2010, 19:07
sfinxern
Har lest om boksen på biltuning.no, det ser jo veldig lovende ut!
Den gir hele 217,5 HK står det opplyst samt 503,75NM. Det er jo veldig bra! De fleste jeg har sett har gitt under 200hk som regel.
Men på siden her så står det 2 motoralternativer for Pathfinder. Den ene en 2.5 Di TD med 174HK og den andre med 2.5 dCI med 174HK.
Mulig det er noe rot med nettsiden for den med 2.5dCI står med originalt 200NM og gir 250NM etter installasjon. Begge står har 174HK.
Kanskje de mente den tidligere Pathfinderen, men hadde den så lite som 200NM? Det har jeg vanskelig for å tro:). Uansett så hadde den ikke 174HK, og kanskje det ikke var innsprøytning heller på den modellen.
Uansett så ser det bra ut i forhold til de tallene de opplyser. Frister litt å prøve det:).
Mobirek - du er fornøyd så langt virker det som?
Re: DTK tuning

Skrevet:
29/08/2010, 12:52
mobirek
Ja er kjempefornøyd det rare er at boksen også har innvirkning på automaten men dette har sikkert noe med at dreimomentet er øket da har nok dette noe innvirkning på automatkassa og hvordan den girer
Re: DTK tuning

Skrevet:
29/08/2010, 17:32
John Kr
Hei
Det er to typer slike bokser til Phatfinder/Navara, de som har automat må kjøpe en boks som tar hensyn til automaten. Det mange gjør feil er å bare trimme motor og glemmer automaten, dette kan i verste fall sprenge automaten. Volvo eiere har bittre erfaringer på dette.
Ser i Tronheims området så er Biltilsynes meget aktiv (også i helgene) for å ta disse bilene med trimsats. Har du trimmet bilen så får du 1000,- i bot for hver hest du har over det som står i vognkortet. Har de mistanke så kjører de bilen din oppe på en rullene landevei og måler motorens HK antall.
Jeg tar ikke sjansen på dette, bestiller heller meg nå en ny Navara med V6, artigere det.
John Kr
Re: DTK tuning

Skrevet:
04/09/2010, 09:09
John Kr
Hei Folkens
Her er en liten artikkel i avisa, de har begynt...
http://www.dn.no/dnBil/article1969292.eceHørt de tok 1100 biler i Trondheimsområdet en av de første helgene.
Re: DTK tuning

Skrevet:
11/09/2010, 10:49
kr ingebrigtsen
Bare bullshit, skal de kunne ta deg for dette så må de ta motorn ut av bilen og sette den i en benk i et labratorium de har i trondheim , skal de gjøre dette med alle bilene som kan være chippet? og hvordan skal de finne ut det når det ikke kan høres på motorn om den er chippet??
Re: DTK tuning

Skrevet:
24/03/2011, 02:36
amolle
en ting til med dette, det er ikke 1000 kr pr.hest. kommer ann på å gammel bilen er det. akkurat som når du importerer en bil får du bruksfradrag.
Re: DTK tuning

Skrevet:
25/03/2011, 05:04
kr ingebrigtsen
Hvordan går det med denne boksen. funker den enda som den skal? gikk forbruket noe ned? Er det behov for fjernkontrollen?
Re: DTK tuning

Skrevet:
28/03/2011, 17:12
Benricco
Boks er bestillt i dag, kjapp levering da jeg fikk postens sendingsnr 3 timer etter bestilling. Har lest mye på forskjellige forum om denne boksen, og skal etter sigende holde hva den lover så blir spennende og prøve. Når det gjelder sjangsen for å bli stoppet, selv i Trondheim så er den mikroskopisk, de må jo ha bilen inn på trafikkstasjonen for å kunne måle nøyaktig evt effekthøyning ved gitte turtall og fjernkontroll er å få kjøpt til. Vi kjører ikke blod tunede ungdommsbiler heller da....?
Re: DTK tuning

Skrevet:
28/03/2011, 22:45
Ole Gunnar
Rimelig off-topic, men:
1) De har vel en mobil "rullende landevei" så de kan måle effekt ute.
2) De måler effekt på hjula. På en svær SUV som Pathfinder, med automat i tillegg, har du så mye drivverkstap at de uansett ikke måler noe de reagerer på ute på hjula, så absolutt null grunn til bekymring med bare en sånn liten boks

Har forøvrig kjørt 20.000 km med RaceChip Pro (
www.racechip.de) på min D40, og for min del ble resultatet bedre bunndrag og jevnere akselerasjon, og kanskje 0,02-0,03 l/mil lavere forbruk. Så er fornøyd med den også

Re: DTK tuning

Skrevet:
28/03/2011, 22:55
amolle
Den mobile "rullende landeveien" de har er ikke godkjent for effektmåling til avgiftsberegning så den er bare tull.
Hadde ikke vært redd for å kjøre med chip nei, er så mye skremselspropaganda som vegvesenet å politiet legger fram bare for å få litt mer penger inn i statskassa.
Re: DTK tuning

Skrevet:
29/03/2011, 23:18
kr ingebrigtsen
Kom med en oppdatering når du har fått testet boksen:) vurderer en slik selv.