Hei Remyek!
remyek skrev: Nå har jo han på forumet her klart å få det til, men problemet melder seg på årsmodellene etter hans 05 mod. Her må man kjøpe camber bolter for å justere. Og det virker som mange aldri får det til.
rrpagoa på thenissanpath-forumet har en 08-modell og har fått korrekt/akseptabel hjulstilling på sin bil. Han har også det samme oppsettet som meg.
Eller så virker det litt sånn hipp som happ hvem som får det til og ikke. Det har nok litt å gjøre med hvem som tar for seg firhjulskontrollen.
remyek skrev: OME mener at deres heve kitt IKKE byr på disse problemene på europeiske biler, kun usa/canada. Deres sett hever 2.5-3".
Hvorfor skulle det bli problemer med US/Canada-bilene kontra de europeiske? Jeg har ikke sett noen merkbare forskjeller. Og Nissan selv forteller at bilene er identiske med diverse andre kosmetiske endringer.
remyek skrev: Har egentlig en sending på vei fra 4x4 parts, men er kanskje keen på å stoppe den. Orker ikke masse problemer med å få til camber/spissing bak. Om noen har ERFARING etc kom med det er dere snille...
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om kitene til 4x4 parts. Jeg har hørt mye dårlig og med tanke på at du får det sendt helt hit til Norge, så kan det bli vanskelig om det skulle oppstå problemer. Er liksom ingen sikkerhet. I tillegg når man skal heve på fjærene, så må man ha i baktankene at det kan påløpe kostnader - det har jeg erfart

. Flere i USA måtte ha byttet MYE mer enn meg for å få justert hjulstilling korrekt. Rust i foringer og dritt har jo tatt knekken på mye under der.
Jeg synes det var verdt det da. Bilen ble knakende god å kjøre. Blir jo en stor og god oppgradering synes jeg da.
Lykke til videre med å finne en god løsning for bilen din. Det er masse å velge i der ute, men her i Norge, så er det ingen som har særlig erfaring med dette. Heller ikke modifikasjoner på Pathfinder utover hva A/T og Xtreme4x4 gjør da.
Personlig så mener jeg at du skal få det til med et bra hevesett (dempere og fjærer) og nye cambolter. Så får du noen som er flinke til å ta hjulstilling, så burde det gå bra:)