[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Startproblemer PATHFINDER

Startproblemer PATHFINDER

Startproblemer PATHFINDER

Innlegg blomsterbyen » 14/11/2011, 14:49

Hei Pathfinder-venner! :D
Lørdag hadde jeg tenkt meg en tur ut av byen og kjenne på den friske luften på landet, men min elskede (Pathfinder R51 2006-mod )ville ikke være med. Den ville ikke ut av garasjen engang. Masse med strøm på batteriet, men den ville ikke ”fyre”. Prøvde hele helga med samme resultat. Prøvde begge ”nøklene” også. Men én gang på søndag fikk jeg start, men kunne ikke gi ”gass” Ingenting skjedde. Motorfeillampa lyste ikke, men det var andre lamper som lyste: 4WD, ESP OFF og ”glatt underlag”.
Men det ble med den ene starten. Siden har det ikke vært antydning til liv. Det er fortsatt full fres på batteriet. Falck har transportert bilen til merkeverksted, men de kunne ikke se på bilen før onsdag. Har noen av dere opplevd samme problem?
Takknemlig for svar!
:?:
blomsterbyen

Nissan4x4 fan

Re: Startproblemer PATHFINDER

Innlegg Benricco » 14/11/2011, 20:32

...høres ut som et kjent problem ja. Er nevnt flere ganger her på forumet, er nesten garantert ventil i diselpumpa som lager krøll (fikk denne feilen etter 50`km), eller som jeg oppdaget etter en stund med DTK tuning, masse feilmeldinger og motoren i "sikker" modus.... Blir artig å høre hva verkstedet finner av feil, er det diselpumpa så klag, ikke godta de tusenlappene det koster da dette er en kjent feil for Nissan både D40 og R51 har dette problemet.
...et brennede ønske om V6 er skapt
Benricco

Brukerens avatar
Nissan4x4 fan

Startproblemer PATHFINDER (ok nå)

Innlegg blomsterbyen » 16/11/2011, 14:27

Da er problemet løst.
Witro Bil i Trondheim fant etter vært feilen: Etter endel feilsøking fant de ut at det var montert DTK-tuning der signalene ikke gikk igjenom. Den ble fjærnet og bilen går igjen som den skal.
Prisen på dette (feilsøkingen) kom på ca kr 4.000,- men det går på bruktbilgarantien ettersom bilen var "trimmet" når jeg kjøpte den.
Så nå er det verdens beste bil igjen.
Takk for utvist interesse Benricco!
blomsterbyen

Nissan4x4 fan

Returner til Pathfinder

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester