[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Starting i kulde

Starting i kulde

Starting i kulde

Innlegg Draco » 03/02/2012, 17:55

Jeg glemte å koble til motorvarmer ledningen igår kveld,og i mårrest var det -17 grader. Bilen var ikke så villig til å starte,ikke pga batteri...Når den starta så satte jeg på knappen for hurtigere tomgang,og når jeg slo av etter 3 min,stoppet bilen :( Startet den igjen, og merket att den ikke var særlig happy for kulda, måtte jobbe litt med gassen.
Er dette vanlig? Vet mange har slitt med en ventil i forbindelse med pumpa, er det sannsynlig att det er denne som kødder med meg? Såfall, hvorfor er der verre når bilen er kald? Takker for svar, og jeg skal aldri glemme av å koble til blokkvarmeren igjen :eh:
Draco

Offroader

Re: Starting i kulde

Innlegg Benricco » 11/02/2012, 17:10

...pathfinder er tungstartet i kulde, bruker så godt som alltid motorvarmer fra +2-3 og nedover. Problemene er når en er ute i skogen og skal starte en sein kveldstime, men har funnet ut at to eller tre glødinger er tingen samt litt hurtigere tomgang.
Tror ikke ventilen i diselpumpa har noe med tungstart problemer og gjøre, har nå skiftet den på to pathfindere og du får da en "skog" av hyggelige feilmeldinger samt at bilen nekter totalt og starte av og til. Den går også over i "sikker" modus (da helst når den ikke skal det).... :wall:
...et brennede ønske om V6 er skapt
Benricco

Brukerens avatar
Nissan4x4 fan

Innlegg kjellid » 13/02/2012, 01:02

Jeg har bilen min ståend ut hele vintern uten motorvarmer
det har vært noe kalde perioder for 2 vintrer siden var det 27 minus da startet den ikke for batteriet ble flatt , men når jeg laddet det så startet den
det var kunn den ene gangen , jeg har aldri hadd noe problem med min og det har vært noe kalde perioder også med 20 minus i flere uker på rad så jeg veldig imponert av pathfindern min.
kjellid

Nissan4x4 fan

Innlegg Per Ulv » 03/03/2012, 13:59

Åssen olje kjører du med da, 10w40 å trange oljekanaler kan gjøre at ventilløftere ikke er med når blir kaldt nok. Eller bare en temp giver som ikke er helt med, så EDC tror den skal starte i pluss 10 i stedet for -25, en slik feil vil ofte ikke gi feilkoder heller siden giveren ligger inna for max og min verdiene.
Per Ulv

Nissan4x4 fan

Innlegg Draco » 03/03/2012, 23:31

Regner med det er brukt rett olje,jeg har bestandig hatt bilen inne på verksted for service....
Draco

Offroader

Returner til Pathfinder

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester