Div. spørsmål om 160 (?):



Div. spørsmål om 160 (?):

Innlegg HJ45 » 20/10/2009, 07:38

En venn av meg har kjøpt en slik lang Patrol som jeg skal hjelpe ham litt med slik at den igjen får rulle på Norsk jord. Bilen vil ikke bli brukt til ekstrem offroad, skal bare ha tøft stuk og være en praktisk gårdsbil.
Lurer på endel, og mye er sikkert omtalt tidligere så det er fint om dere bare linker til tråder eller prosjekter der det omtales eller vises. Fint om dere linker at dere henviser til nr.

1. Vi vet at OME kan godkjennes, men hva med bodylift?
2. Ser at 33 bør gå på med litt bodylift og frisering, men kan man få det godkjent?
3. Vurderer en delebil fra DK da det finnes mange der med dekk og OME+++ slik at en får mye for pengene. Men er fjærene like på kort og lang? Tenker mest på lengde, regner med på at de med flere blader bak på den lange.
4, Hva er utvekslinger i akslingene? Og hvordan funker de med 33 eller 35?
5. Mulig å få opp hengervekten? Tror den er 2 tonn nå, skulle vært 2.5.
6. Hva er effekten i disse 3.3 Turbomotorene?
7. Noe spesielt en bør ta en ekstra sjekk på i drivlinjen?
HJ45

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 8
Registrert: 16/10/2009, 23:07

Re: Div. spørsmål om 160 (?):

Innlegg Ølle » 20/10/2009, 12:26

Hei


5. Hengervekten kan oppjusteres til 2650 kg på lang 160. Ta kontakt med Nissan, så ordner de rette dokumentet til deg. Du må også sjekke hva som står på kroken din før du tar bilen til visning, - hva den er godkjent for..
Ølle

Offroader
 
Innlegg: 175
Registrert: 26/08/2009, 12:25

Re: Div. spørsmål om 160 (?):

Innlegg StianHdj80 » 20/10/2009, 14:55

1. tror ikke bodylift godkjennes
6 Effekten er 116hk mener jeg
7. Noen har en tendens til å bli utslitt i girkassa(vond å få i gir, skraper ved skifting)
LC 80
LC 70
StianHdj80

Brukerens avatar
Skogens konge
 
Innlegg: 545
Registrert: 09/10/2008, 22:15
Bosted: Søgne, Vest-agder

Re: Div. spørsmål om 160 (?):

Innlegg Datsun Diesel » 21/10/2009, 22:55

Det med skraping i gearkassa kan vøre clutch som ikke frigir ordentlig og må smøres opp.
Datsun Diesel

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 5
Registrert: 01/05/2008, 21:51

Re: Div. spørsmål om 160 (?):

Innlegg galant 260 » 22/10/2009, 10:34

er jo en enkel bil da,når det kommer til y60 har dei fleste et svar på heving med mer?160 er ganske lett bil å mod i hue og ræva.det er jo kun fantasi og lese lover og tøye grenser ,og bruk et opp sett fra 260 fjør fester bak sveise dei under ramma og bruk sjakler fra 260 foran,ja fjører er like på kort og lang,om man vil flytte framaksel fram pga store hjul ?det er jo også mulighet å bruke fester fra 260 ev kappe løs fjørfester på framaksel og flytte dei framre fester helt ut.og ja det går fint med 35 men over det bør man tenke på å bruke bensin akseler pga andre utveksling,body kitt kan du bruke puter fra y 60 dei løfter mer på kaross lovlig,motor har mange drømer om ,der er kun å gi den mer disel og turbo trykk og en ic og ta den med på diselverksted å fin justre den,og det går an å montere 4,2 i den ,men da må du bytte kardang buen på ramma og bakasel til en 260 .og kape bort girkasse fester,henger vekt går det til 2500 ,men i dk er 3,500.det er greit å hente delebil i dk.clu kan du justre i bilen på pedalen ,men ofte er det pumpa som er sliten ,går an å montere en kraftigere clu pumpe,så den løser helt ut koster rundt 50 lappen på et huggeri.
galant 260

Offroader
 
Innlegg: 111
Registrert: 11/03/2009, 22:00


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest