Automatgir--->manuellgir

Re: Automatgir--->manuellgir

Innlegg colormax » 09/11/2010, 01:15

Ja en har jo altid litt å lære!!!!!!
Jeg er værtfal av den oppfatning att om du har riktig utveksling, og en motor med litt ekstra trykk i , er det mye bedre til det meste av kjøring. det er jo bare gammel uvane å sitte dra i den spaken.
Har heller aldri opplevd det som noen ulempe innen offroad kjøring, heller en stor fordel. enten det er snøkjøring eller det meste annet.
Det jeg ønsker med er en automat med tvangs styring, så den veksler akurat når jeg ønsker det og lynfort. så med tiden kommer det, Autotrans mente det gikk greit å fikse.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Kalle » 09/11/2010, 06:32

Aman skrev:
colormax skrev:Sikert en som kan det.
Men du for komme på Vikingtreffet så kan vi teste i praksis. kan bli spenende det :-))

Æ har ikke no Y61, å kommer vel neppe på no vikingtreff heller me det første.

Men om du ikke klar å kjør i fra en automat me en manuell så e du tytje dårlig tell å gir :P

Opp en slalombakke har ikke en manuel sjans mot en automat..
Er bakken bratt nok så må du klare deg med gire du valgte når du startet med en manuelkasse.
(Jeg kjører foresten en d22 med manuelkasse :D )

Men jeg skjønner hva han som startet tråden her mener. Er jo temmelig stor forskjell på hvor tong henger man kan dra med mauel og automat på patrolen.
Men skulle jeg drevet å dratt hengere på 3.5t så tror jeg at jeg hadde valgt en bil med mere guffe i ;)
Magnus
90031654
D22'06 OME sett, ARB front og bakfanger, 37" dekk, snorkel, Gangstercap, 2.5" (raka rør) og litt xtra lys..
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg Aman » 09/11/2010, 17:50

Kalle skrev:
Aman skrev:
colormax skrev:Sikert en som kan det.
Men du for komme på Vikingtreffet så kan vi teste i praksis. kan bli spenende det :-))

Æ har ikke no Y61, å kommer vel neppe på no vikingtreff heller me det første.

Men om du ikke klar å kjør i fra en automat me en manuell så e du tytje dårlig tell å gir :P

Opp en slalombakke har ikke en manuel sjans mot en automat..
Er bakken bratt nok så må du klare deg med gire du valgte når du startet med en manuelkasse.
(Jeg kjører foresten en d22 med manuelkasse :D )

Men jeg skjønner hva han som startet tråden her mener. Er jo temmelig stor forskjell på hvor tong henger man kan dra med mauel og automat på patrolen.
Men skulle jeg drevet å dratt hengere på 3.5t så tror jeg at jeg hadde valgt en bil med mere guffe i ;)

Så du kjør opp en slalombakke kvær gang du e ute å kjør??

Det finnes fordela me automat, det finnes også mange ulempa, spesiellt ved offroadkjøring. Null motorbrems feks.

Største fordele e at du får høyere utveksling i høyeste giret.

Å du klar å gir i motbakken...
Aman

Offroader

Innlegg Kalle » 09/11/2010, 17:57

Nja hadde vært moro å kjøre mer i slalombakker..
Men lange oppover bakker som man må starte i 1 gir i med tong henger er ikke mye moro med manuelkasse.. Syns jeg da..
Og en automatkasse kan du tvangskjøre hvis du vil det. Har prøvd en bil med 7 trinsautomat og den er helt nydelig å trekke henger med. Og den klarte i værtfall å bremse med motoren. Selv med tong henger bak.
Men saken her var vel egentlig om det gikk ann å bytte fra automat til manuel pga behov for å dra tyngre henger enn det patrol med automat har lov til ;)
Magnus
90031654
D22'06 OME sett, ARB front og bakfanger, 37" dekk, snorkel, Gangstercap, 2.5" (raka rør) og litt xtra lys..
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg Aman » 09/11/2010, 22:43

Kalle skrev:Nja hadde vært moro å kjøre mer i slalombakker..
Men lange oppover bakker som man må starte i 1 gir i med tong henger er ikke mye moro med manuelkasse.. Syns jeg da..
Og en automatkasse kan du tvangskjøre hvis du vil det. Har prøvd en bil med 7 trinsautomat og den er helt nydelig å trekke henger med. Og den klarte i værtfall å bremse med motoren. Selv med tong henger bak.
Men saken her var vel egentlig om det gikk ann å bytte fra automat til manuel pga behov for å dra tyngre henger enn det patrol med automat har lov til ;)

7 trinns kasse... å det har du vel også i patrolen? :P
Aman

Offroader

Innlegg Kalle » 10/11/2010, 19:03

Jeg har aldri hat patrol..
Sa jeg hadde prøvd en bil med 7 trins automat.. Den gikk bedre enn noen annen bil jeg har prøvd.
Magnus
90031654
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Forrige

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester