Skrudde av innsuget på turboen og sjekk tilstanden på impelleren/vifta kunne ikke se noe som helst skader på denne. Var ikke slark ut og inn som det vansligvis er når turboen er gååen. Nå har ikke jeg kjørt så mye etter at jeg fikk mistanke om at turboen kanskje var gååen. Har prøvd bilen litt og den lader kanskje opp til 0,6, før så gikk den jo opp til 1bar og noen ganger over det, men dette har vel mest med at IC er sprekkt?? Burde det være slark i turboen om den er gååen? Så jo det pipla opp litt olje når jeg kobla vekk Ic og rusa motoren litt, mulig det bare er tetningene i turboen som har ryki?

Har bestillt ny IC fra australia, og lurer på om jeg skal få tak i ny turbo, men blei veldig usikker ettersom det ikke finnes slark på akslingen på den som sitter der nå.
Skal sende dysene inn på rens og sjekk og må da demontere endel, burde jeg ta av hele innsuget og få rensa det skikkelig når jeg allikevel demontere mye av innsuget for å komme til de innerste dysene??
Tok noen bilder av spjeld huset og det er ganske mye sot og dritt inni der.


Skal bytte ut den ventilen som styrer vakumen til wastegaten på turboen, men lurer litt på hva disse her har for funksjon?Er dette noen jeg bør bytte??
