Lys feil på 97 mod y60

Lys feil på 97 mod y60

Innlegg Melkvik » 29/12/2011, 22:05

Hei jeg har da en nissan patrol 97 mod y60. Sliter med att jeg mangler lys i høyre hovedlys foran(og ja pæra er ikke defekt :P ) verken nær eller fjærnlys virker på den siden, pluss att lampa for fjærnlys i instrument panelet ikke virker mer, på venstre side er alt i orden.

Trøbbelet startet med att fjærnlysene "hang" seg opp, dvs att fjærnlyset, samt 1000 metringene som tok styrestrøm ifra fjærnlyset på h side foran ikke ville slå seg av, dette var altså da periodisk, helt til de ble helt borte som de er nå.

Har sjekket alt av sikringer osv og de er i orden.

Noen som har vært borti dette før? Personlig så tenker jeg litt på om det muligens er kjørelysrelee? noen som vet hvor det ligger?

Håper på fornuftige svar, og svar helst kun hvis du vet hva du snakker om :wink:
Melkvik

Nissan4x4 fan

Re: Lys feil på 97 mod y60

Innlegg colormax » 30/12/2011, 23:43

litt dårlig forslag muligens, men på2 av Patrolene jeg har hat problemer med dette på.
Har jeg rett og slett valgt og gå på bil tema og kjøpe nytt, lys forbedrings sett , med reler og hele greia, så bruker du bare orge nal strømmen til styrestrøm, og da har det fungert kjempebra i ettertid.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Melkvik » 31/12/2011, 01:09

Jo det er en mulighet det, og evt ta styrstrømmen fra lykta som virker. Men er uansett veldig rart dette att blå lampa for fjærnlys skal komme bort i instrumentet når det faktisk virker på lykta VF..... Vet du av noen steder på nettet hvor de har gode koblings skjemaer over patrol y60?

Og ett spørsmål til slutt, er det slik at el nettet på patrol generelt er litt dårlig? tenker litt på slike ting som glødingen osv, hos me fungerer ikke for glødingen, kun etterglødingen, så har koblet opp manuell gløding med bryter, og stort relee.......
Melkvik

Nissan4x4 fan

Innlegg Melkvik » 21/01/2012, 20:58

Kikket litt på lysfeilen ikveld og var en latterlig enkel løsning på det. Tok ut sikringen til lykta, og satt den inn igjen, og alt fungerte, regner med att det har vært dårlig kontakt i sikringsholder. Så dynket den med kontakt spray:)
Melkvik

Nissan4x4 fan

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester