Venter på motorhavari :(

Venter på motorhavari :(

Innlegg Gecko » 13/02/2012, 19:46

Hei,

eg har ein Patrol y60 slx 95mod. Har kjøpt bilen for ca. 5 månader siden. Problemet er at senterbolten på veivakselen som holder reimskiven på
plass har fått kast og skåret spor i veivakselhuset. Bilen var på verkstedet no og de har prøvt å bruke noke som holder bolten sentrisk på plass.
Etterpå køyrde eg heim og åpnet panseren for å sjå på resultatet........ samme problemet igien, berre at eg er nesten 7000kr fattigere. Svaret fra verksteden var at eg må berre køyre så langt eg kjem og skifte motor når han ryker :evil:

No liker ikkje eg å køyre med eit småbarn over norges vinterfjellet med håpet at motoren kanskje holder ein par km til.
Har desverre ikkje råd til å kjøpe ein bil til, lurer difor om det går an å få tak i brukt eller overhalt motor. Har ikkje funnet
noke på nett og har ikkje peiling kor mykje ein motor skal koste. Er det kanskje ein på forumet som vil selge ein motor eller
finnes alternative motor som kan brukes uten å kjøpe ny girkasse etc.

Eg er veldig takknemelig for tipps.

Helsing Peter
Gecko

Nissan4x4 fan

Re: Venter på motorhavari :(

Innlegg pat42 » 13/02/2012, 20:04

Det må jo være anleggsflaten til hjulet som er utslitt grunnet løst reimhjul. Det problemet fikset jeg på en jeg hadde med megametall og lagerlåsemiddel. Nå er det imidlertid grader av alt og det kan jo hende det er mer slitt på motoren din enn det var på min.
Jeg sier bare at det funka for meg og kanskje kan det gjøre det på din motor også om du har litt flaks.
Jeg vet jo heller ikke hva verkstedet gjorde med problemet på din motor.
Har du mer spesifikk info om problemet og reparasjonen?
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg Gecko » 13/02/2012, 20:37

Hei pat42,

bilmekanikeren sa til meg at han har skrudd og limt fast ny reimskivet, men bolten har skåret så pass mykkje spor at den ikkje vil går sentrisk lenger. skjønner ikkje heilt kva han meinte.
Men han trur ikkje at han vil få det til pga. slitasjen. Eg skal sjå litt i daglyset om det er berre snakk om anleggsflaten. Men han snakkte jo um veivaksel etc. Må berre sjekke kva slags deler står
på faktura.
Gecko

Nissan4x4 fan

Innlegg colormax » 14/02/2012, 01:53

I verste fal må du bytte veiva, ingen grund til å kjøre motoren i stykker på grund av dette. har en god komplett aksel liggende her, med reimhjul og det hele, ring meg i morgen på 98424481 så tar vi en prat om dette. vi løser det.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester