Ble svært usikker nå...
Nissan "Stavanger" sier at man ved bytte av toppakning alltid må gå opp en tykkelse i pakning og planslipe toppen. Dvs at ettersom jeg er på den tjukkeste nå, er eneste utvei å kjøpe nytt topplokk og begynne med tynneste pakning igjen.
Men så sjekket jeg etter en "second opinion" hos Nissan Kristiansand; Der sa mekanikeren at han alltid hadde brukt samme tykkelsen nå han hadde bytta pakning, og planslipt om nødvendig. Og at det dermed, i mitt tilfelle, ikke nødvendigvis(avhengig av hvor mye som skulle/kunne slipes) eneste utvei er å bytte topp, men kun legge på ny pakning med samme tykkelse("3 hakk") som den jeg har fra før. "Det e jo bare snagg om hundredelsmillimedår, så det skal vær svært lide igjen av tobben om du ikkje kan slibe mer. Det skal gå greit å bare bydde pakninga og slibe så lide som mulig."
Hva sier erfaringene her? Det er jo snakk om +/- 10 lapper i forskjell i deler og jobb. Vil dette byttet av kun pakning være ok og funke, eller vil dette kun holde i kort tid?
Takk for link pat42. Men her er det vel snakk om import(+ toll...), som vil gjøre disse prisene svært like norske priser? Har forhørt meg hos forskjellige norske forhandlere via nett og fått priser fra 8800,- ("snau topp", uten ventiler, kam, løftere, fjærer, etc) til 12300,- (fabrikkoverhalt med 1 års garanti)....