Etter 8 år og 180 000 km begynner eksosen å vise tegn til å trenge litt stell. Har allerede hatt en liten sveisejobb på ett av opphengene, men denne er litt mer tricky. Har et hull rett forran den store lydpotta, og jeg lurer på om jeg rett og slett bare skal kutte av hele stykket og legge inn en ny rørbit. Men! Jeg lurer på to ting:
1. Inni denne biten ligger det et slags stål-nett. Partikkelfilter??? Noen konsekvenser jeg bør være klar over ved å erstatte denne med et rør? Det andre alternativet er å bare pakke inn hele greia med eksostape og la det henge et par måneder til. Prøvde å sjekke pris på ny eksos her i Botswana, men det klarte de ikke engang å finne det i systemet. Her lager de nytt fra bunn av om deet trengs. De fant den lille biten jeg trenger, men til ca 5000 kr var det ikke aktuelt.
2. Like bak denne biten sitter det noe som ser ut som en slags vakumbryter. Noen som vet funksjonen til denne? Og om eksosen fortsetter prosessen "tilbake til naturen", kan jeg rett og slett kutte den ut???
På forhånd takk for info og forslag!

Espen