Monteringsanvisning ome 2,5" på kort y60

Monteringsanvisning ome 2,5" på kort y60

Innlegg sprova » 09/12/2012, 08:19

Hei, har kjøpt meg en kort y60, første nissan etter noen luxer. Bilen står på 35" me ome 2,5" sett, men caster-foringene var ikke montert. Og monterings anvisninga fulgte ikke med, ikke tuv eller... Er d noen som har liggende "how to" eller bare vet hvilken vei di skal stå får å få tilnærma rette hjulvinkler? Har en plan om og få godkjent settet og 4-hjulskontrol er et must både for b-t og meg (ustabil og kjøre etter standar norskvei.....) tuv papir håper jeg er greit å skaffe igjænom forhandler. Et problem til var d også, men det har jeg forstått etter å søkt litt på forumet er "normalt". Det er lite eller ikke noe oljetrykk i følge org måler i biln (lampa slokker straks motor er igang,men er d psykiske), og vann tempraturen er litt ustabil, ligger stortsett på normal (vannrett) men faller plutselig litt under før den spretter opp til litt over? Rengner med det er noen her med gode svar :D
sprova

Nissan4x4 fan

Re: Monteringsanvisning ome 2,5" på kort y60

Innlegg colormax » 09/12/2012, 13:15

Tuv papirer på OME er ikke problemet, papirer kan jeg ordne til deg , men det som er viktig er at de papirene stemmer med komponentene du har på bilen.
Start med å ta en titt på bilen og sjekk om den er ca rett, sjekk så høyden fra bakken og opp til skjerm kanten, og skriv det opp (alle skjermene) da kan du se i ettertid om det er noen større avik. mellom H og V side
fjørene er greie å montere, de minste skal være fremme , og de høyeste fjerene skal på Høyere side av bilen , samme bak.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Re: Monteringsanvisning ome 2,5" på kort y60

Innlegg sprova » 09/12/2012, 19:05

Takk for svar, muli jeg skrev litt dumt tidliere, for fjærene og demperna har vært montert noen år, caster-foringene lå i pappeska som fulgte med, det var disse jeg lurte på hvordan skal stå får å få rikti caster igjenn. Nervøs på styringa samt dåli selvoppreting kommer jo av feil caster tipper jeg. Hvordan finner jeg ut hvilke fjører jeg har? Står det inslått på fjørene eller er d klistermerker?
sprova

Nissan4x4 fan

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester