4,2TDI



4,2TDI

Innlegg Festus 2,8 » 12/12/2012, 22:06

Er det noen i Norge, Sverige eller Danmark som skaffer en 4,2TDI? Priser også videre. Mailadresser vis noen har det også. Jeg har Y61 2,8, vis jeg skal bytte til 4,2 må girkassa byttes også? Jeg har hørt at den tåler ikke så mye mere moment en originalt , dette var det en Mekanikker på nissan verksted som fortalte meg. Hvor mye power tar dem normalt ut av 4,2 motoren? Er det noen forskjeller på disse motorene? Tenker på feks elektronikk osv.
Festus 2,8

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 26
Registrert: 06/12/2012, 20:43

Re: 4,2TDI

Innlegg Bolebrum » 12/12/2012, 23:40

Hei Festus
Hør med Colormax, han vet det meste om dette.
Litt usikker på Y61, men brukes jo flittig i Y60 i alle fall.
Helt riktig motor å satse på, både driftsmessig og effektmessig. Tåler trim også 4,2 motoren

Veldig synd dette med kvaliteten på 2.8 motorene. Har byttet en selv på en Y61 jeg hadde borte i Sverige tidligere.
Men veldig fine moringsobjekter da. Har rette vekta, he he
Bolebrum

Brukerens avatar
Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 61
Registrert: 02/11/2007, 00:47
Bosted: Tønsberg

Re: 4,2TDI

Innlegg colormax » 13/12/2012, 10:39

Flere måter å gjøre dette på.
Den beste er vel å kjøpe en fin hel bil 4,2l i England eller Tyskland.
Tipper den kommer deg på ca 25000 kr.
Velg en pen ordentlig bil, så får du det meste av penger igjen i dele salg.
Turbo konvertering koster deg ca 10 000 kr.
girkassen må også brukes fra 4,2l 3,0L kan brukes, Automaten er vanskelig å få til å virke ordentlig. (men sikkert ikke umulig )
Ellers kan det gjøres i DK , koster ca kr 30 000+ mva og de er lite greie når en kommer til feil og mangler i ettertid.
HK der er det som vanlig masse greier og meninger. men jeg vil mene at du bør klare ganske greit fra 140 hk til 220 hk , avhengig av type pumpe motoren har og hvor god du er til å få satt dette riktig opp.
Du får garantert en helt annen bil å kjøre med, og mye mer dreiemoment, personlig ville jeg valgt ikke alt for stor turbo, da jeg mener det er bedre med en motor som virket fra 800 omdreininger en en som begynner trekke ved 2500 omdreininger. tenk litt på det før du velger turbo, og ikke tenk gate-bil og bendt gummi :-)
trenger du litt hjelp med å finne tingene , så er det godt mulig vi kan hjelpe deg litt med dete
97616000
Lykke til med prosjektet dit.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: 4,2TDI

Innlegg Festus 2,8 » 13/12/2012, 14:38

Takker og bukker for innfoen Colormax. Det er litt frem i tid dette prosjektet. Kanskje til sommeren. Kommer helt sikkert til å ringe å rådslage litt under veis.
Festus 2,8

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 26
Registrert: 06/12/2012, 20:43

Re: 4,2TDI

Innlegg Tormod » 15/12/2012, 00:40

anngående trimming og turbo på 4,2 så ta en kikk inne på patrol4x4, mange som bygger på disse motorene på andre sia av kloden.http://www.patrol4x4.com/forum/
Vurderer å gjøre det samme på min 3.0l om jeg ikke kvitter meg med den.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver
 
Innlegg: 1460
Registrert: 26/07/2009, 12:31
Bosted: Hadeland/Jaren


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester