Patrol -88 3,3TD, 160 - skal muligens inn i garasjen..

Patrol -88 3,3TD, 160 - skal muligens inn i garasjen..

Innlegg Doff1 » 02/04/2013, 13:12

Hei!
Har en Patrol stående, har stått siden i høst, da noen ledninger smeltet sammen i/like ved sikringsholderen ved fotene til passasjeren ;p
Tanken var å vrake/selge, men har etterhvert ombestemt meg og funnet ut at dette kan jo lages bil av, etter hvert.
Som alle andre av disse som ikke har vært gjort så mye med lider den av noe (egentlig litt mye rust), såvidt jeg har klart å finne ut hovedsaklig da på karosseri. Bakluke, gulv bak i bilen, hjulbuer, ja.
Syntes clutchen begynte virke sliten siste tiden jeg brukte bilen, så denne skal byttes, mistenker toppakkningen er gåen (brukte en del kjøleveske), også en lekasje en eller annen plass på dieseltanken.
Tanken min var å faktisk ta av karosseriet, få gjort ren ramma og sjekket tilstanden der skikkelig. Så lurer på om dere har noen tips/forslag til andre ting som er mye lettere å få gjort når man først tar av karosseriet?
Trenger også nye dekk til bilen (både sommer og vinter), og vil gjerne ha noen som er noe større enn orginal dimensjon, forslag?
Hva kan gjøres for å heve bilen litt, uten at det skaper for mye hodebry med BT?

Mye spørsmål her, men håper noen har tiden til å bistå litt :)
Doff1

Nissan4x4 fan

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester