RD28T fjusker når den er kald

RD28T fjusker når den er kald

Innlegg stakern » 27/08/2013, 20:59

Hallo, har problem med min rd28t motor. Når den er kald så jager den på turtall å ryker en del hvit når den blir varm så er den helt fin.
Har byttet dieselpumpe og det løste ikke probleme, tok av toppen for å skjekke om den var sprekt.
Toppakning er ikke blåst å det var ikke noen synlige sprekk i toppen, tok av glødepluggene å sjekket de å alle fungerte.
Så tok ut den bakerste å den var fuktig, derfor min misstanke om sprekk i toppen. men det var ikke noe trykk i kjøleanlegget!
Begynner å bli rimelig lei av motorproblemet nå, skjønner ikke hva som gjør det så håper på noen svar her.
stakern

Nissan4x4 fan

Re: RD28T fjusker når den er kald

Innlegg Spectre » 28/08/2013, 17:16

Sjekka at glødinga e i orden? Hadde likens problem da ett gløderelè va kortslutta. Hvis det vise sæ at det e kortslutta, så vet æ kanskje også koffer det e det.
Nissan Patrol Y60 SLX 1995 Lang
Spectre

Nissan4x4 fan

Innlegg stakern » 28/08/2013, 18:23

Den gløder den, har hatt noe problem i de siste at den gløder i bare 1 sekund åsså slutter den å gløde. prøvde da å bytte ut alt i glødesystemet men funket ikke da heller. Så ble plutselig problemet borte, åsså kom det tilbake etter ca 1 uke. Skjønte ingenting. Skrudde av batteriet når jeg byttet dieselpumpe å da kom problemet igjen. Men så ble det borte så skjønner ikke en dritt av det, men kan jo selfølgelig være noe med glødinga som gjør det da. Så du kan utdype deg :)
stakern

Nissan4x4 fan

Innlegg Spectre » 29/08/2013, 09:45

Høres ut som relè driver å fjusker, eller kanskje glødestyrings konsoll eller hva den nå heter. Men hadde selv det problemet, å det viste seg å være plastskivene som ligger mellom railsene på de 3 innerste glødepluggene, pga det er sånn ettergløding eller noe slikt. Å hvis de skivene blir for slitte, så kan de skape kortslutning i relè ettersom railsene kan komme i kontakt med hverandre, klarte kortslutte ett helt nytt relè på den måten, siden bilen ikke ville gløde som den skulle og fant ut at relè var gåent. Skiftet, men da røyk det nye med engang, anbefaler å undersøke om de skivene trenger å skiftes. Var bare en liten plast rems igjen av mine. Kan også prøve å pusse litt på kontaktflaten på gløderailene for å få bedre kontakt. Og ville dobbelsjekket relè uansett.
Nissan Patrol Y60 SLX 1995 Lang
Spectre

Nissan4x4 fan

Innlegg stakern » 29/08/2013, 12:21

De plastskivene er helt fine, hadde kortsluttning på 2 plugger en gang å da røyk sikringen.
Så kan godt hende det gikk ut over relet. Må teste de ut når jeg har fått på toppen igjen
stakern

Nissan4x4 fan

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester