ERG



ERG

Innlegg inge.t » 01/07/2014, 17:02

lurer på om det er vanlig å blokkere ERG ventilen. vet at ERG er med å tette inntaket med oljeavleiringer, og det vil jeg gjerne forhindre. er det noen bakdeler med å tette dette? drivstoff forbruk? annet på motoren/motorstyringen som blir feil?
Inge Thormodsen
NISSAN PATROL GR 3.0 DI
JN1TESY61U0009858
inge.t

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 19
Registrert: 16/05/2013, 23:55

Exhaust gas recirculation

Innlegg Jørgen » 02/07/2014, 13:16

ehh, du mener EGR ventil. Er vel ganske vanlig men du skal allikevel være oppmerksom på at 3 literen har en tendens til å øke ladetrykk ved blokkering av EGR. Nå har jeg en 95 Y60 som jeg har gjort det på men den har fint lite elektronikk.. Ser at folk skriver om nedsatt drivstofforbruk, det merket ikke jeg noe til. Turbo vil muligens spole opp noe tidligere. Det er ikke mye nyttig info å hente på dette forumet lenger (DØDE for lenge siden) Anbefaler nissanpatrol.com.au eller patrol4x4.com

Får faen ikke til å lime inn en klikkbar link her. Bruk google, søk på block egr valve nissan patrol 3,0. Første post for eksempel. Å forvente noe særlig respons her blir som å tro på julenissen:(
Sist endret av Jørgen den 03/07/2014, 09:52, endret 1 gang
PaTROL 160
Jørgen

Offroader
 
Innlegg: 117
Registrert: 16/10/2007, 10:12
Bosted: Telemark

Re: ERG

Innlegg inge.t » 03/07/2014, 09:38

EGR selvfølgelig :)
Inge Thormodsen
NISSAN PATROL GR 3.0 DI
JN1TESY61U0009858
inge.t

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 19
Registrert: 16/05/2013, 23:55

Re: ERG

Innlegg odelien » 12/07/2014, 11:42

Jeg og har tenkt å gjøre dette.
Har du prøvd? Hvordan ble det?
Y61 2004
lc 90 arctic truck 'solgt'
odelien

Offroader
 
Innlegg: 207
Registrert: 12/11/2007, 20:01
Bosted: Hallingdal


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron