Når har problemet kommet tilbake igjen med helt nye batterier. les neste innlegg

nå begynner jeg å bli lei av å ha med meg extra batteri og startkabler i tilfelle bilen skulle gå tom for strøm, så etter litt utforsking og ikke finner ut av noe spør jeg her.
Det har seg slik at den tappes for strøm etter 1 dag når jeg nettop har latt den stå å lade i løpet av natta.
instrumenter er ok. vindusviskere er litt trege og svake og kan noen gang stoppe midt på til neste interval (når den står på interval)
Jeg har sjekket om den lader. målte mellom begge batteriene (fra + til - på hvert batteri) mens bilen er i gang og da målte jeg 28.2V, å da skal den jo lade?
Skiftet nettop dynamo fra delebilen, og ting så bra ut helt til igjen om kvelden det ble tappet igjen og måtte bruke startkabler igjen for å starte. inni bilen måler voltmåleren omtrent 11.5, dette er vel litt lavt?
legger merke til at måleren inni bilen rører litt på seg når jeg bruker diverse ting i bilen som vindusviskere, varmeapparat og cd spiller. (har IKKE stereo som f.eks sub,forsterker og andre høytalere)
Dette er en ombygd bil fra 2.8 bensin til 3.3 TDl som da igjen har en omformer fra 24V til 12V (har ikke gjort dette selv)
har en bryter som slår strømmen av og på til omformern; 24V når jeg starter opp bilen og switcher igjen over bryteren slik at det blir 12V når jeg skal kjøre.
Målte nettop om den trekker strøm når bilen er av. tok av minus på det batteriet som går til jord og målte Ampere fra minuspolen på batteriet, til minuspolen som går til instrumenter osv til bilen (ledningen) på begge batterier for å sjekke.
Der målte jeg 0.001A på begge to, noe jeg mener er en verdi slik at den ikke trekker strøm?
Batteriene jeg bruker er fra biltema. Ett på 72AH og ett på 66AH(vet det helst ikke skal være to ulike, men det kan ikke være årsaken til dette tullet) det er slike vedlikeholdsfrie batterier med en slik "statusmåler" på. grønt er bra batteri, svart= må lades og hvit= skift batteri. Denne "måleren" på begge mine batterier viser grønt selv om det ikke er nok strøm til å starte. da burde jo disse være svarte som betyr på lades? Kan det virkelig bare være at det er dårlige batterier og at de "målerne" er feil? litt kjipt å betale over 1200 kr for to nye om det ikke er feilen...
Har noen hatt samme problem? Hva kan være feilen?
Takker virkelig for hjelp da jeg ikke er en så veldig god elektriker og ikke er så flink til å feilsøke tongue.gif
En ting til som kanskje kan være viktig å få med. hvis jeg da f.eks har ladet bilen om natta, tar av ladern, kjører til jobb og står der i 7-8 timer,kjører hjem igjen og parkerer bilen. da har den startet feilfritt. men på den stunden jeg er hjemme mens bilen har stått parkert og jeg skal ut å kjøre et par timer senere, da kan kan batteriet være flatt og må start hjelpes igjen. helt snålt men.
Dette innlegget er endret av bjerk1: i dag, 12:25