2002 mod patrol

Re: 2002 mod patrol

Innlegg denon1560 » 17/12/2011, 14:38

Hei

Eg vurderer rett og slett å droppe handelen.

Dersom det er så mye problemer med disse bilene så ønsker eg ikkje det.

Eg er ikkje mekaniker sjølv og må sette bort bilen når det dukker opp problem..

Slik dere beskriver disse bilene , så skal en ha "flax" dersom en finner en uten probem.. Og er det ikke problem med bilen, så blir det..

colormax, hva mener du med å pakke om akslingen ? (ny gummi rundt akslingen du mener )

Det eg var ute etter var en driftsikker og pålitelig bil som skulle vare i mange år uten problem..
Såg selv at mange av bilene på finn.no hadde høy km, så da tenkte eg at det var biler som går og går..

Selv om eg har denne på NAF test og det ser bra ut der , så kan det fort dukke opp nye ting virker det som!
Ingen problem for meg å ta en NAF test og det har aldri vert min tanke å "spare" penger...

For meg virket det ganske utrolig at en bil som har 200,000km på telleren og har alle servicer fulgt ferdig med barnesykdommene..
denon1560

Nissan4x4 fan

Innlegg stensth » 17/12/2011, 15:06

Saken er ju den att det er alltid noe ting og gjøre med en brukt bil. Bil koster penger, sånn er det bare. Alle biler krever vedlikehold, sen at det koster noen kr på disse bilene, trur jeg går mest på at disse bilene blir godt brukt. Som de er egnet for. Er ju ikke lenge siden at når en bil hadde gått 70 000km, så var det langt og det var ikke noe igjen og kjøre med den bilen.

Hvis du går in på noe annet forum på nett og sjekker opp noen bil. Så kommer du få opp samme beskjeder der, problem med ditt og datt med dem bilene.
Kör Y61 med för lite extraljus men snart på 44"
stensth

Advanced Driver

Innlegg Tormod » 17/12/2011, 16:08

Det er mange Patroler ute på veien så sier ikke at det er en dritt bil, men man må være obs på visse ting. Tar du forhåndregler som å montere turbotrykksmåler, noe du fint klarer sjøl uten å være mekaniker, samt den boostcontroller uniten (som også er enkel å installere, gjort på 10min) så har du sikra deg ganske bra. jeg har kosta på bilen ganske mye i sommer, men nå skal det være sagt at den gikk som firmabil i gammle bautas og sikkert dratt mye tunge hengere osv. Sjekk historikken på bilen nøye om hvem som har hatt den, har den gått som firmabil styr unna, mens privatbiler er nok brukt litt mer forsiktig. Men bruk god tid på å finne bil, jeg hadde det litt vel travelt noe jeg angrer på, men jeg skulle ha manuell kasse og svart, de er det ikke så mange av ute, derfor gikk det litt over stokk og stein når jeg kjøpte.
Som de andre sier, det er ikke sikkert det er noe bedre å kjøpe et annet merke, kan være uheldig uansett, noe jeg stort sett er med bil ;-) Gå gjennom bilen skikkelig og få sjekka historikk og NAF test. Og gjør de tingene jeg har nevnt så skal du være jævlig uheldig om det skulle ryke noen.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg colormax » 17/12/2011, 22:37

Har 2 stk Land-cruiser 100 her nå med defekte girkasser, og det er 2 gangen den byttes på den en av de :-)
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Tormod » 17/12/2011, 23:31

Så skal det kanskje nevnes at unurban har kjørt langs amerika og lenger med sin y61 3.0l uten store problemer, den er også ganske godt lasta opp så det er ikke nødvendigvis sikkert at man får problemer med disse, men er greit å vite ting når man kjøper en slik bil. Hadde jeg visst det jeg viste i dag hadde jeg antakelig unngått turbo havari osv.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg denon1560 » 22/12/2011, 18:51

Det vart handel , så er eg eiger av 2002 mod Nissan Patrol ! :)

Noen spm til dere :

1. Bilen har montert kufanger med ekstralys. Denne står ikke i vognkort. Men eg har funne ut at den er orginal montert av Nissan når bilen var ny. Er det mulig å få denne godkjendt nå ? Legger ved en link som viser hvordan den ser ut , eg har nøyaktig samme , trur dei heite Safari.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32324489

2. Siden det er en varebil , så er taket innvendig kappet og hevet. (det er gjort proffisjonelt) Merker det er litt dårlig isolasjon. Hva blir gjort vanligvis med disse når dei blir bygget om til personbil ? Tenker på etterisolering etc.

3. Bilen hadde hatt samme eiger i 6 år, ikke brukt til annlegsdrift. kun på "hytta" :)

4. Ser at det ikke er montert belter i bilen bake når. Er disse montert på setene eller må det kjøpes utenom?
denon1560

Nissan4x4 fan

Innlegg Tormod » 22/12/2011, 22:07

Tviler på at du får den kufangeren godkjennt da det var frist for å få disse inn i vognkortet.
Er det noe særlig med isolasjon i taket på disse bilene?? Har vært skrivi endel om dette på forumet i det siste. Er noen takbjelker som er kappet av og erstattet av noe annet. Så skal du sette i seter og gjøre alt skikkelig må du få tak i de takbjelkene å få noen til å sveise de inn og bytte hele taktrekket.
Beltene skal ligge inni stolpen bak, gjør det på min, de sitter ikke på setene, eneste du må montere slikt hoftebelte i midten på de setene. Fikk du med setene?? De er svindyre skal man kjøpe de utenom.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg denon1560 » 22/12/2011, 22:51

1. Eg kjem ikkje til å gjere noke med taket, det ser veldi profft ut det som er gjort ! :-)
fant noen linker her på forumet å fant fort ut at dette er ikke noe for meg å begynde med !

2. Ang kufanger så fikk eg beskjed fra biltilsynet at dersom eg hadde orginal kvitteringa eller ei anna kvittering på denne fangeren så går det greit... tenkte kanskje noen andre her på forumet muligens hadde papirene på fangeren, siden det er så mange patroler som har akkurat denne. tuv papir eller kvitteringen

3. skal sjekke om beltene er der i morgen . Fikk med alle setene slik eg kan bygge om til 7 seter gratis om noen få mnd :) setene var fortatt innepakket i plast !

4. noen som har 265 / 70 / 16 piggdekk til salgs ???
denon1560

Nissan4x4 fan

Forrige

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester