Fusking etter pumpe bytte
Da har jeg skiftet dieselpumpe igjen, siden den første jeg fikk fra bruno var defekt. den lakk.
Men nå har det oppstått et annet problem, og det er at motoren fusker på over 2000rpm, med mye ladetrykk, virker som den ikke får nok drivstoff.
Tomgangen er også noe for lav.
Kan jeg ha bommet litt med justeringen av den nye pumpa. det er jo mulig å vri den litt i festene for justering av insprøytnings tidspunkt. har jeg fått dette litt feil. Hvordan justerer man timinga korrekt da?
Er det en skrue på pumpa for å justere dieselmengden?
Skiftet også reg reima når jeg først hadde det oppe, og ja den er korrekt montert. nesten umulig å gjøre feil her, for dette må være den enkleste motoren i verden å skifte reim på.
Den nye pumpa er fra en 96 modell i følge merkelappen, men det er vel likt som på min 91?
Håper noen kan svare klokt her litt kvikkt da bilen skal kjøres 200mil på fredagen...
Men nå har det oppstått et annet problem, og det er at motoren fusker på over 2000rpm, med mye ladetrykk, virker som den ikke får nok drivstoff.
Tomgangen er også noe for lav.
Kan jeg ha bommet litt med justeringen av den nye pumpa. det er jo mulig å vri den litt i festene for justering av insprøytnings tidspunkt. har jeg fått dette litt feil. Hvordan justerer man timinga korrekt da?
Er det en skrue på pumpa for å justere dieselmengden?
Skiftet også reg reima når jeg først hadde det oppe, og ja den er korrekt montert. nesten umulig å gjøre feil her, for dette må være den enkleste motoren i verden å skifte reim på.
Den nye pumpa er fra en 96 modell i følge merkelappen, men det er vel likt som på min 91?
Håper noen kan svare klokt her litt kvikkt da bilen skal kjøres 200mil på fredagen...
