Bytte turbo i RD28TI?
Hei.
Er ny på forumet, så væroverbærende dersom jeg dobbeltposter...
Har en 1998 Y61 med RD28TI. Lurer på om noen har erfaringer med å få mer dreimoment ut av denne motoren på lave turtall.
Det virker som turboen spooler opp på 1600-2000 omdreininger, kunne godt tenkt meg å få mer respons fra tomgang.
Har det noe for seg å bytte turbo til en med kulelager? Eventuelt sette på en mindre turbo for raskere spoolup?
Hvilke turboer passer helt eller delvis "bolt-on" til denne motoren? Er det T25-flens på denne slik som på RD28T? Andre tiltak som er mer fornuftige?
Ivarrb
Er ny på forumet, så væroverbærende dersom jeg dobbeltposter...
Har en 1998 Y61 med RD28TI. Lurer på om noen har erfaringer med å få mer dreimoment ut av denne motoren på lave turtall.
Det virker som turboen spooler opp på 1600-2000 omdreininger, kunne godt tenkt meg å få mer respons fra tomgang.
Har det noe for seg å bytte turbo til en med kulelager? Eventuelt sette på en mindre turbo for raskere spoolup?
Hvilke turboer passer helt eller delvis "bolt-on" til denne motoren? Er det T25-flens på denne slik som på RD28T? Andre tiltak som er mer fornuftige?
Ivarrb
)så det blir gøy å høre hva de gjør med dem.