Side 1 av 1
Fjerne EGR på ZD30 Y61 Patrol

Skrevet:
24/06/2009, 12:58
svinball
Hei, har slitt litt med nøling på diverse turtall på Patrolen min.
Før 1000o/min er det ingen drag, 2400 er det litt nøling, har lest om dårlig LMM, men den koster penger, så den venter.
Prøvde å koble vekk vakuumslangen til EGR'en og syns jeg fikk tilbake noe av draget jeg har savna.
Det jeg lurer på er, er dette farlig på noe vis? Trenger jeg denne? eller er det bare miljøfjas?
Og noen som har erfaringer med gåen/dårlig LMM?
Re: Fjerne EGR på ZD30 Y61 Patrol

Skrevet:
24/06/2009, 21:23
colormax
Dette er ikke en helt uvanlig feil, aller mest sansynlig har du en elektronisk feil inne i diesel pumpen din.få tatt en diagnosetest på den, så skal dette synes.
Det er vist ingen god grund til å fjærne EGR på denne motoren, liten betydning.
Re: Fjerne EGR på ZD30 Y61 Patrol

Skrevet:
25/06/2009, 00:43
StianHdj80
En mulighet på 3 litere som nøler, kan være å helle på 2 liter 2T olje per tank , en 4-5 tanker. Mange som blir bra av det. Uten at jeg skal påstå noe tru jeg det er det nederste stempelet som går tregt/ henger fast, i disse tilfellene. men ikke sikkert det er dette på din bil da

Re: Fjerne EGR på ZD30 Y61 Patrol

Skrevet:
25/06/2009, 12:34
svinball
Har lurt litt på det med 2taktsolje, men er litt skeptisk til det med sånn "nymotens" motor med el-innsprut...
Har bestillt diagnose, men "Nissan-mekanikeren" min er sykemeldt...

Re: Fjerne EGR på ZD30 Y61 Patrol

Skrevet:
25/06/2009, 23:35
StianHdj80
Jeg snakka med nissan (verksmester) i lillestrøm(eller der omkring) og han sa de hadde gjort det på flere biler med suksess, så tru ikke jeg var redd for å prøve det. Men ta å ring Nissan der så svare han nok bedre enn meg.
Sånn som jeg forstår så er grunnen at pasningene inne i denne pumpa er veldig små , og den norske dieselen er for tørr eller har for lite smøring, derfor går det ene stempelet tregt etter en stund.
Re: Fjerne EGR på ZD30 Y61 Patrol

Skrevet:
18/07/2009, 22:52
Bjarne-Y61