Side 1 av 1

Problem med kaldstart etter radiator bytte

InnleggSkrevet: 29/09/2009, 20:21
Oharaune
byttet radiator i helga og mandags morgen brukte jeg lang tid på å få liv i motoren,
skulle egentlig ikke tro at radiatoren skulle ha noe å si,
så tror heller det er glødinga som fusker.

ser at det er mange poster om gløding, men ingen som beskriver mine problemer.
etter oppstart før den ble tungstartet blinket glødelampa til jeg fikk opp tempen på motoren, hva betyr det?

nå blinker det enda, men det tar så sinnsykt lang tid å få start når den er kald om morgenen, men ikke like lang tid på ettermiddagen, nesten som at det rett å slett ikke tenner når det blir for kaldt ute...

nå skal det jo sies at det snyr faktisk litt i tromsø nå :P

har fått tips om å bytte pluggene så det blir vel første forsøk, men kan det være noe annet som ikke er som det skal ?

Re: Problem med kaldstart etter radiator bytte

InnleggSkrevet: 29/09/2009, 20:42
KLAA
Har vært borti det med blinkende glødelampe før... da måtte jeg bytte ene glødereleet som sitter under lokket ved høyre batteri. Mener det var det største.

Re: Problem med kaldstart etter radiator bytte

InnleggSkrevet: 01/10/2009, 00:44
larseer
Det ligner vel litt på mine problemer som jeg har hatt med gløding ++ etc etc.... vanskelig å få gode svar her inne siden glødinga visstnok er et stort problem på disse patrolene... jeg ga blanke F og la opp manuell gløding. Brukte bare det største av releene som ligger under plata ved siden av batteriet og det funker greit hos meg. Kjøpte plugger på biltema og den fyrer fint hver gang.

Så hos meg blinker glødelampa, men den får bare blinke ivei for jeg kommer aldri til å gidde å feilsøke på det virrvarret der.... hører noen sier gløderele mens andre sier glødetimer dingsen som ligger under rattet til en nett sum av 15.000 kr.... ekke bare, bare å kjøre patrol har jeg erfart.... :p

Re: Problem med kaldstart etter radiator bytte

InnleggSkrevet: 02/10/2009, 22:46
V.S
Hade det slik på min Y60 for en stund siden. Den var virkelig ikke interesert i og starte. Og glødelampa blinka. Der var det rett og slett vare skruene på toppen av glødepluggene som ikke var skrudd til skikkelig. Så var dårlig kontakt på glødepluggene. Strammet de til og bilen var god som gull igjen.

Re: Problem med kaldstart etter radiator bytte

InnleggSkrevet: 03/10/2009, 02:31
colormax
Da var du veldig heldig :dance:

Re: Problem med kaldstart etter radiator bytte

InnleggSkrevet: 05/10/2009, 16:08
Oharaune
Byttet pluggene nå i helga, starta fint og ingen blinkende lampe...
den ene pluggen var faktisk knekt / svidd av....

kjøpte originale hos nissan..... 800 kr. synes ikke det var så ille

Re: Problem med kaldstart etter radiator bytte

InnleggSkrevet: 05/10/2009, 22:41
stensth
Oharaune skrev:Byttet pluggene nå i helga, starta fint og ingen blinkende lampe...
den ene pluggen var faktisk knekt / svidd av....

kjøpte originale hos nissan..... 800 kr. synes ikke det var så ille

För alla 6 eller styckpris?

Re: Problem med kaldstart etter radiator bytte

InnleggSkrevet: 06/10/2009, 18:15
Oharaune
for alle 6.

litt rart egentlig, for han jeg bestilte hos sa 400 kr pr stk.... kanskje de hadde sånn ta 6 betal for 2 dag :D

Re: Problem med kaldstart etter radiator bytte

InnleggSkrevet: 06/10/2009, 23:00
stensth
Oharaune skrev:for alle 6.

litt rart egentlig, for han jeg bestilte hos sa 400 kr pr stk.... kanskje de hadde sånn ta 6 betal for 2 dag :D

Då var det ju ett bra pris...