Side 1 av 2

Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 22/10/2009, 14:51
larseer
Har oppdaget at det virkelig drypper olje fra høyre knokkelhus (har bare vært vått uten å dryppe no særlig siden jeg kjøpte bilen for et par mnd siden). Sitter å ser på milneroffroad etter deler og lurer i den sammenheng på hva det er jeg trenger av stæsj for å få dette tett igjen? Hadde planer om å gjøre jobben selv, men trenger råd ang hvilke deler jeg må kjøpe så jeg ikke blir stående med noe i manko når alt er demontert..... :wall:


http://www.milneroffroad.com/categories ... D=9297&p=1


Kan noen hjelpe meg å bare poste linkene til de delene som behøvs for å gjøre jobben?

Hvor lenge kan man egentlig kjøre før man bør begynne å bekymre seg over havari av akslinger etc.... ?

Re: Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 22/10/2009, 20:36
colormax
Akselen havarerer ikke grunnet lekasjen , men grunet mangel på olje :idea:
Kjører du uten å bruke 4x4 så går dette lenge. kjører du med 4x4 så hiver du ut mer olje. og må etterfylle. det er nesten større problem at det heller ikke tetter inn, så kjører du i mye vann, kan du få vann inn i knoke huset og da har du ganske raskt betraktlig mer som må byttes.
Når det først har begynt å lekke, er det like lurt å ta en orntlig sjau på det, bruk det sett som ligger under deler til salgs. her på forumet.
viewtopic.php?f=16&t=1495

Re: Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 23/10/2009, 02:36
larseer
Ser ikke ut til å være så mye liv i den salgstråden akkurat...

Re: Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 23/10/2009, 07:42
jab
jeg kjøpte fullt overhalsett av di og det var kjapt levert :dance:

Re: Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 23/10/2009, 09:22
colormax
Det har blit bestilt tårlig fortløpende, men er litt avhengig av antal ellers fordyrer frakten så my.
men det du værtfal bør bytte er tetningene, og simringen til drivakslen , så er det også nesten altid dårlige , kingbolt lager. hjul lagera er somregelt helt greie.
men kjøper man disse setta så har en alt en trenger.

Re: Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 24/10/2009, 21:18
Henrix
Som jeg har skrevet tidligere i dette forumet, er det IKKE noe vits i å skifte pakninger og sim :bang: ring ved en slik lekasje.
Lekasjen kommer av at kingboltlager er sliten og du da får feil belasning på simring.
Det eksisterer tross alt ikke olje i knokkelhuset( skal i alle fall ikke gjøre det) :mrgreen:
Oljen kommer fra aksling og renner ut når simring ryker.
Skifte av simring og ikke kingboltlager hjelper sjelden mer enn en dag eller to. :bang:
Skift kingboltlager, simring og støvtettning når du først er i gang så er du kvitt problemet :D

Re: Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 24/10/2009, 23:01
colormax
Det kommer vell også ganske tydelig frem av det som står tidligere her :think: , men gode ting kan ikke sies for mange ganger :mrgreen: :dance:

Re: Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 21/08/2013, 18:39
odelien
Da har også knokkelhuset på høgre side på min begynt å lekke. Bilen stått rolig i noen dager og det var en del olje på gulvet. :(
Bilen har ikke gått mere enn 80 000km. så syns dette var veldig tidlig, men men.
Er dette ganske grei skruing eller bør en overlate til verksted? Noen spesielle verktøy som trengs? Har skrudd litt bil før, men ikke erfaren.
Fant disse på en side. http://www.onlineautoparts.com.au/buy/n ... ZPN-01858_
Er det med det en trenger der? det er også med hjullager. sikkert ikke noe vits, men da har en i så fall noen på lager.

Bør en bytte på begge sider eller er det like greit å vente til den andre begynner å lekke?

Re: Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 22/08/2013, 13:35
Jørgen
Hei, har byttet alle tetninger og lagre på min Y60, bestilte også fra Onlineautoparts. japanske deler, god pris og kjapp levering. Det er en tidkrevende og veldig grisete jobb. Men regn med at et verksted sikkert tar rundt 10000kr. Vi sto på jobben (verksted) med presse og brukte 4-5 timer per side. Dersom du har overflaterust på knokkelhuset bør dette pusses skikkelig rent. Også spindel bør tas og rengjøres skikkelig. Du er avhengig av en presse for å få inn lagrene, Kjip jobb å ta på gårdsplassen. Også går det flere tuber med grease når alt pakkes på nytt. Hjullagre bytta ikke jeg heller, sparer det til det blir en runde på bremsene snart..
Og at bilen ikke er kjørt mer enn 80.000, er vel ikke unormalt å bytte lagre etter nesten 10 år på veien!!?!

Re: Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 22/08/2013, 18:43
odelien
Hvilken type olje (aksling) og grease vil dere anbefale?
Noe som er viktig å passe på?
Bestilte disse delene nå. så da spørs om jeg klarer å få det sammen igjen. spennende. ;)

Re: Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 23/08/2013, 09:30
Jørgen
GL5 differensialolje 85w90 LSD
Multipurposegrease

Re: Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 01/09/2013, 17:31
odelien
Hva vil anbefales å pusse knokkelhuset med?
Burde vel også fått fjernet alt fett inni cv ledd, men hva er beste måten der?
Trenger også å få tak i grei avdrager. Noe brukandes på biltema?

Re: Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 01/09/2013, 18:26
odelien
Kan jeg bruke denne typen fett? http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje- ... oS2-36412/
Ser en del på nlck har brukt det.

Re: Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 01/09/2013, 18:46
Tormod
Har brukt denne for å fylle opp knokkelhusa på min y61. Regner med dette skal være like godt som noe annet.

Re: Lekkasje på knokkelhus, hva trengs av deler??

InnleggSkrevet: 01/09/2013, 21:05
odelien
kan bruke denne på lager og?