Side 1 av 1

toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

InnleggSkrevet: 28/10/2009, 21:34
jab
skal bytte toppakning snart og lurte på hvordan man ser forskjell på 1 - 2 eller 3 hulls????
så på mekonomen at det var 3 stk og velge mellom
må man bytte boltene??? eller er det bare tullesnarvei og ikke bytte til nye koster jo 3-400

plukka av toppen på en motor jeg har rivd ut av en delebil og blokka dvs: veivlager råde på syl 1 var mørbanka og datt ut i småbiter (visste om det når jeg kjøpte den) hvordan er det fysisk mulig?? det rare var at tppen og stemplet var gullende rent strøkent men vanlig sot på di andre - hva kommer det av??? blitt vaska i diesel når stemplet ble evnt stående rolig????

har også sendt en e post til mekonomen for å få til samme prosenta som i tønsberg så det går an å handle her også

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

InnleggSkrevet: 28/10/2009, 22:29
KLAA
jab skrev:skal bytte toppakning snart og lurte på hvordan man ser forskjell på 1 - 2 eller 3 hulls????
så på mekonomen at det var 3 stk og velge mellom
må man bytte boltene??? eller er det bare tullesnarvei og ikke bytte til nye koster jo 3-400


Du skal kunne se 1,2 eller 3 hakk i en liten pakningsdel som stikker itenfor toppen på høyre hjørne bak.
Ifølge verkstedhåndboka så trengs det IKKe nye bolter ved bruk av orinale bolter fra Nissan. Hva som gjelder for uorginale er jeg usikker på, men følg andvisningene de gir deg. som du sier.. nye koster 3-400 kroner.

jab skrev:plukka av toppen på en motor jeg har rivd ut av en delebil og blokka dvs: veivlager råde på syl 1 var mørbanka og datt ut i småbiter (visste om det når jeg kjøpte den) hvordan er det fysisk mulig?? det rare var at tppen og stemplet var gullende rent strøkent men vanlig sot på di andre - hva kommer det av??? blitt vaska i diesel når stemplet ble evnt stående rolig????


Ganske sikker på at det stempelet som er blankt har blitt sånn pga kjølevæske som har kommet inn i sylinderen.. Mye mulig derfor veivlageret har fått deng også. fordi vann er fryktelig vanskelig å komprimere og utsetter derfor stempel, råde og lagere for enorm påkjenning.

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

InnleggSkrevet: 28/10/2009, 22:31
jab
så da kan det være dumt å sette på den toppen da??
det var veivlageret underdelen av råden som var knekt i flere deler :prey: :doh:

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

InnleggSkrevet: 28/10/2009, 23:00
KLAA
jab skrev:så da kan det være dumt å sette på den toppen da??
det var veivlageret underdelen av råden som var knekt i flere deler :prey: :doh:


Ville iallefall fått sjekket den toppen nøye først. Så slipper du å gjøre jobben flere ganger.

Er det rådelageret eller veivlageret som har røket?????..

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

InnleggSkrevet: 28/10/2009, 23:19
jab
øøøø jeg har forklart dårlig ............ undre del av råden . den som skrus på råden med 2 muttere
ville kanskje tro at stempel og råde overst tålte mindre en bunnen v evnt vann som du sier

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

InnleggSkrevet: 29/10/2009, 07:34
KLAA
jab skrev:øøøø jeg har forklart dårlig ............ undre del av råden . den som skrus på råden med 2 muttere
ville kanskje tro at stempel og råde overst tålte mindre en bunnen v evnt vann som du sier


Da er det rådelageret som har tatt kvelden da :)

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

InnleggSkrevet: 29/10/2009, 08:20
jab
jepp men hvordan er det fysisk mulig........... ryke der nede??? har sett råder som har ryki og gått gjennom blokka etc men aldri helt nede i veiva........

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

InnleggSkrevet: 29/10/2009, 09:01
colormax
Har en veldig bra komplett blokk ligende her , som du får for en billig penge, derso dette blir mye jobb for deg :?: :?:

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

InnleggSkrevet: 29/10/2009, 10:31
jab
takker for det - motoren som sitter i dyret mitt er ok evnt minus toppakning/ryker.....
det er delemotoren som råda er knust på
tviler på prisen matcher en ny toppakning hehe

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

InnleggSkrevet: 29/10/2009, 11:06
colormax
Det er nok ikke my hjelp mot det, skumleste litt , så jeg trodde rådelagra var defekte.
Når vi først nevner alt dette med toppene,
Husk også på å sjekke høyden på stemplene,var en tilsvarende Toyota motor for en tid tilbake, som de plundret masse med, der var en av råden litt bøyd så den hadde ikke riktig komprisjon. da spytter den ut det uforbrente drivstoff..
når den fik større turtal så virket det som den funket bra.

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

InnleggSkrevet: 29/10/2009, 17:51
jab
var litt tvetydig di merkene?? d er 3 hull i den men litt tettet 1 av di liksom
er det om toppen er planet 1 - 2 - eller 3 ganger som bestemmer om hvor tykk pakningen ska være??

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

InnleggSkrevet: 29/10/2009, 21:12
KLAA
har sent deg mail