Hvor ble det av foringene i bakdemperne???

Hvor ble det av foringene i bakdemperne???

Innlegg larseer » 31/10/2009, 03:06

Hallo!

Oppdaget en snodig ting her igår.... har lenge hørt en slags metallisk ulyd spesiellt i humper o.l. fra bakstillinga men ikke hatt tid eller ork til å sett noe nærmere på det før igår kveld. La meg under bilen bak og oppdaget rimelig kjappt at BEGGE foringene på støtdemperne nede i festet var søkk vekk??? Er bare den gjennomgangsbolten igjen? Hva skjer....??? :think:

Må jeg kjøpe nye dempere eller finnes det noe "bolt on" foringer jeg kan presse på igjen? Demperne er goe de, mangler bare ei foring hver.... :bang:

Tips anyone? Skal kjøre 50 mil på tirsdag så hvis noen vet av foringer som kan passe på dempern eller en annen nødløsning tar jeg imot råd med stoooor takk!!!
larseer

Nissan4x4 fan

Re: Hvor ble det av foringene i bakdemperne???

Innlegg colormax » 31/10/2009, 09:30

Du får nye foringer, send adressen din på en på en pm eller ring meg på 97616000.
er det OME dempere eller standar depere. Tror sikkert jeg har noe liggende som passer for deg.
ta gjerne et bilde av de.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg larseer » 01/11/2009, 04:00

Høres kjekkt ut, men jeg trenger foringene på mandag siden jeg skal kjøre et godt stykke på tirsdag. Tro om noen av disse passer?

http://www.biltema.no/products/product. ... mId=133508

Noen som har tips til hva jeg kan bruke av verktøy for å presse de på? Slipper å tenke på å få ut de gamle for å si det sånn.... hadde planer om å bare skru de av nede og presse på foringene mens dempern står på bilen.... Tips til verktøy/metoder for å smekke på nye foringer kjappt og gæli....???
larseer

Nissan4x4 fan

Innlegg colormax » 01/11/2009, 10:28

Disse ser ikke ut til å passe. men er det en nød løsning .så lag de i gummi - poloritan eller tilsvarende, litt smøremide så skrur du inn foringen med en god tvinge. så en stor skive på hver side, da har du en nød løsning, også mulig du kan mode biltema foringene til å passe til en sån løsning.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest