Heioghå!
Innspill fra Junaiten (med TUNG Patrol...):
Jeg kjører nå med kun bakre stabstag. Det hjelper på MYE på krengingen i forhold til å kjøre uten (jeg sliter litt med disconnectoren min om dagen - se turtråd - så dette prøver jeg ut til stadighet

). Likevel vurderer jeg faktisk å punge ut for en skreddersydd løsning for å få på plass et fremre stabstag også. Dette ble nedprioritert i kampens hete for å få bilen turklar, og da syntes jeg heller ikke at dette var et problem under prøvekjøring hjemme i Norge. Etter å ha vært på tur en stund, synes jeg derimot at bilen krenger i meste laget ved brå "elg-manøvere" (svingte unna noen and-unger på motorveien utenfor Anchorage, og holdt på å velte hele turen, bokstavelig talt...) når jeg har noen hundre kilo ekstra ombord.
Så for kjøreegenskaper på vanlig vei, ville jeg nok prioritert minst ett stabstag på en Y61. "Problemet" med Y61 er at den er så komfortabel på asfalt at man fort legger seg på feil/riktig (stryk det som ikke passer) side av 100 kmt, og da kan selv litt krenging bli et skikkelig dyrt resultat. Bilder av hvordan jeg løste bakre stabstag ligger i garasjetråden min (må være et sted ca på side 3-4-5 eller noe).
Likevel er det aller viktigste å kjenne begrensningene til sin egen doning, og som KLAA sier, det blir en vanesak.
GT