Side 1 av 1

Instrument feil

InnleggSkrevet: 24/08/2010, 21:44
sako.
Turtelleren min flyr som ei vindleke, men hvis jeg kjører langt med aircondition på i varmt vær stabiliserer den seg og blir normal.
I rått vær har jeg fra 0/6000rpm og alt i mellom....

Har hatt ut instrumethuset, og sprayet med el-spray forsiktig i alle kontaktet og kontakt flater.
Noen som har tips? Bortsett fra å bytte instrument da.....

Re: Instrument feil

InnleggSkrevet: 26/08/2010, 21:23
magnvar
sjekket w kontakt på dynamoen? om denne kanskje kan gå til jord etc?

Magnus

Re: Instrument feil

InnleggSkrevet: 27/08/2010, 16:18
sako.
Hvor finner jeg så w kontakten på dynamoen?

Re: Instrument feil

InnleggSkrevet: 27/08/2010, 19:51
magnvar
hva bil er dette? Y60? Har ikke sett etter på min, hvordan det er. Men normalt har du B+ som er ladinga, D+ som er ladelampa og W som gir et vekselstrømsignal som tolkes som turtall. Nyere/mange biler har kontakter og flere ledninger, men tviler på at Y60/61 har dette. På mange merker er denne ledninger grønn, (hvertfall tyske). Du klarer kanskje lese bak dynamoen?

Magnus

Re: Instrument feil

InnleggSkrevet: 27/08/2010, 20:00
Njynj
Er vel giver ved diesel pumpe, leser av på reimhjulet til pumpa.

Re: Instrument feil

InnleggSkrevet: 28/08/2010, 00:03
magnvar
det kan godt hende det ja..

Re: Instrument feil

InnleggSkrevet: 31/08/2010, 06:18
sako.
Jeg har en Y60 ja, og det sitter en giver på diselpumpa. Det jeg lurer på er om det er noe jeg kan gjøre for å få bort fuktigheten som legger seg i instrumenthuset. Det virker som om det blir øøørlite kondens inne i huset som gjør at instrumentet går amok. Iom at det normaliserer seg når jeg har kjørt langt med aircomdition på,for da tørker det jo opp i bilen...

Re: Instrument feil

InnleggSkrevet: 26/09/2010, 10:32
Bjarne-Y61
sako. skrev:Jeg har en Y60 ja, og det sitter en giver på diselpumpa. Det jeg lurer på er om det er noe jeg kan gjøre for å få bort fuktigheten som legger seg i instrumenthuset. Det virker som om det blir øøørlite kondens inne i huset som gjør at instrumentet går amok. Iom at det normaliserer seg når jeg har kjørt langt med aircomdition på,for da tørker det jo opp i bilen...


Dette høres kansje dumt, men dette er vel ikke at den står på resirkulere kabine luften. :oops: prøvde det på min y61.