Side 1 av 1

Effekt og dreiemoment?????

InnleggSkrevet: 11/11/2010, 00:19
stianbf
Har vurdert å bytte ut min pajero 2,8tdi til fordel for en rekke 6er igjen. Hadde før en gammel 3,3 og likte lyden og draget i den veldig godt. No er det vel 2,8tdi som har 6er av patrol fram til 2000mod.........hvordan drar denne igrunn? Ser den har "bare" 254Nm i dreiemoment.......kan det stemme igrunn? Virker litt lite igrunn.....eller?

Re: Effekt og dreiemoment?????

InnleggSkrevet: 11/11/2010, 01:24
Dieseldahl
Patrol er jo en arbeidshest, akslerasjon til hundre går unna på 25 sekunder og toppfart er vel 140 på en god dag, men til og dra henger er den perfekt :D:D:D 2.8 litern har seigdrag i bøtter og spann, det er ikke en tdi da, td bare, intercooler må ettermonteres.. kan ikke bare se på dreiemomentet og se hvordan en bil drar, hadde en isuzu trooper for noen år tilbake, 2.8 liter 4 sylindret TD, 100 hk og 205 nm etter boka, men bare jeg hadde 2000 omdreininger eller mer i 5. gir dro den henger på 2.7 ton uten noe problem uansett stigning nesten, den var helt rå, akslerasjon og toppfart var også mye bedre enn patrolen :S
den var også helt orginal.
Min superroof har jo samme aerodynamiske egenskaper som ei låvedør da, og egenvekt på 2.1 ton med sjåfør, men Trooperen var bare 1700 og noe egenvekt. solgte min pga rust, angrer på den avgjørelsen ennå... skulle rustsveiset :D
Men lyden er jo grunn nåkk til og handle patrol :D eneste som lager bedre lyd enn rekke 6 td er v8 :D (ikke chevrolet motorer) for de har 1 unnerliggende camaksel, det er fy fy på V motor. Men v8 var ikke Patrol levert med :(

(Isuzu Trooper har orginal hengervekt på 2.1 ton eller noe, jeg var i tyskland og kjøpte tuv pappirer på min så jeg hadde 2.7 ton hengervekt)

Re: Effekt og dreiemoment?????

InnleggSkrevet: 11/11/2010, 07:42
KLAA
Dieseldahl skrev: 2.8 litern har seigdrag i bøtter og spann, det er ikke en tdi da, td bare, intercooler må ettermonteres..


bare en liten opplysning her... 2,8 literen i Patrol kommer orginalt med intercooler fra 98 mod. dvs i Y61 modellen. Det er Y60 modellen(fra 89 til 97) med 2,8 som ikke kom med intercooler orginalt

Re: Effekt og dreiemoment?????

InnleggSkrevet: 11/11/2010, 13:00
stianbf
heisann.....det var den Y61 eg tenkte på da igrunn........nåken som vil sei noko om den`???

Re: Effekt og dreiemoment?????

InnleggSkrevet: 11/11/2010, 20:32
larssen
Hei,--- dårlig lyd på chevy V8 motorer,hva mener du med det ? Råere lyd en en trimmet big block chevy finnes ikke ! enkel underliggende kam er selve grunnfjellet i amerikansk V8 verden. Se på Corvette ZR-1,640hk ,en kam og støtstenger,kjører fra såkalte fullblodsbiler fra Italia,og har holdbarhet og service intervaller som disse bare kan drømme om. Ford(US) og Gm(Cad.) har V8motorer med overliggende kam, men lyden på standarmodellene er ikke mye å skryte av.

Re: Effekt og dreiemoment?????

InnleggSkrevet: 11/11/2010, 21:19
Aman
Dieseldahl skrev:Patrol er jo en arbeidshest, akslerasjon til hundre går unna på 25 sekunder og toppfart er vel 140 på en god dag, men til og dra henger er den perfekt :D:D:D 2.8 litern har seigdrag i bøtter og spann, det er ikke en tdi da, td bare, intercooler må ettermonteres.. kan ikke bare se på dreiemomentet og se hvordan en bil drar, hadde en isuzu trooper for noen år tilbake, 2.8 liter 4 sylindret TD, 100 hk og 205 nm etter boka, men bare jeg hadde 2000 omdreininger eller mer i 5. gir dro den henger på 2.7 ton uten noe problem uansett stigning nesten, den var helt rå, akslerasjon og toppfart var også mye bedre enn patrolen :S
den var også helt orginal.
Min superroof har jo samme aerodynamiske egenskaper som ei låvedør da, og egenvekt på 2.1 ton med sjåfør, men Trooperen var bare 1700 og noe egenvekt. solgte min pga rust, angrer på den avgjørelsen ennå... skulle rustsveiset :D
Men lyden er jo grunn nåkk til og handle patrol :D eneste som lager bedre lyd enn rekke 6 td er v8 :D (ikke chevrolet motorer) for de har 1 unnerliggende camaksel, det er fy fy på V motor. Men v8 var ikke Patrol levert med :(

(Isuzu Trooper har orginal hengervekt på 2.1 ton eller noe, jeg var i tyskland og kjøpte tuv pappirer på min så jeg hadde 2.7 ton hengervekt)



Aselerasjonen i Patrol e vel alt anna en spennanes, men 140 e nu på ingen måte toppfart!!

æ ligg nu i snitt på 140 på min etter speedometeret når æ kjør i sverige. Riktignokk så gir dette bare 120 i faktisk fart, men æ har desverre litt vel små dekk på min (forige eier va en gnikuk!).

Men 140 på speedometeret betyr 3500rpm å det e nokk!