Hovedlys problemer Patrol 160

Hovedlys problemer Patrol 160

Innlegg Annnte » 16/12/2010, 13:32

Heisan!!
Sliter litt med Patrolen. Manglet et lys, så da jeg hadde byttet pæra oppdaget jeg at noe var galt. Høyre hovedlys får ikke strøm, dermed er pæra død. En annen ting er at når jeg skrur på lysa er det kun langlyset som funker. Når jeg vrir om bryteren på rattet skrur langlyset seg på - uten at jeg har skjøvet ut spaken.

Jeg ar byttet styreenheten (blå box på torpedovegg) og ny bryter på rattet uten at det hjelper.
Noen som har forslag? Hjeeeelp :bang:

Dette gjelder da en 1986mod 160
Stian
Annnte

Nissan4x4 fan

Re: Hovedlys problemer Patrol 160

Innlegg Tormod » 17/12/2010, 11:09

Høres ut som du kanskje har brudd i kabelen fra til pæresokkelen. Mål ut fra releet å se om du har strøm der, hvis du har det er det brudd på kablen en plass mellom releet og lampa.
Rart at langlyset skrur seg på ettersom du også har bytta bryteren, sjekka bryter at den er ok?? Releet som styrer langlysa får jo strøm fra en plass når du vrir over brytern. Er nesten bare nødt til å måle deg fram. Start ved relee boksen og finn ut om det er no mystisk der..
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Re: Hovedlys problemer Patrol 160

Innlegg Annnte » 21/12/2010, 13:37

Da har jeg funnet feilen. Som vanlig var det tullfeil. Jeg hadde sjekket alle sikringene x antall ganger. I alle bilene mine har det altid vært tomme plasser i sikringsboksen, og denne var ingen unntakt. Men lokket manglet på sikringsboksen, så det var umulig å finne ut hvor sikringene hørte hjemme. En dag i helga fant jeg tilfeldigvis et lokk med oversikt over sikringene i sikringsboksen. Å det viste seg at et av tomrommene skal ha sikring til right head lamp.... Så den sikringa har noen kommet borti å sparke ut. Men nå er alt i orden igjen, å jeg er glad for at det ikke var noe mer alvorlig :D Takk for tips og råd

Stian
Annnte

Nissan4x4 fan

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester