Patrol Y61 6,6 DURAMAX



Patrol Y61 6,6 DURAMAX

Innlegg Njynj » 09/04/2011, 17:43

Siden Roger trekker frem en sur 6,5.. Så tenkte jeg å legge ut et par linker som er meget intr for meg.
Jeg driver å forsker på en RD28T, så holder ikke den sammen og orker et lite effekt uttak, så er dette jeg gjør.



Njynj

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 57
Registrert: 19/02/2009, 00:49

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

Innlegg colormax » 09/04/2011, 22:09

Det er akurat den typen bil jeg lenge har ønsket meg. synes de er kjempefine.
motoren gjør den også ganske grei må jeg si.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

Innlegg Aman » 10/04/2011, 14:14

Er det ikke både enklere, billigere å bedre å sett nedi en Cummins 5.9?
Aman

Offroader
 
Innlegg: 188
Registrert: 17/10/2009, 16:11

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

Innlegg Njynj » 10/04/2011, 14:30

Njynj

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 57
Registrert: 19/02/2009, 00:49

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

Innlegg colormax » 10/04/2011, 18:53

Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

Innlegg Aman » 10/04/2011, 21:36

Hverken duramax 6.6 GM 6.5 eller Cummins 5.9 er levert i no patrol. Men en Cummins 5.9 er en rekke6, å selv om den kanskje er litt større, så er det nokk en MYE enklere transplantasjon. Den ser mere lovlig ut og vil nokk være langt enklere å få godkjennt. Spesiellt siden at en cummins 5.9 er nermere vanlige patrolmotorer i effekt en det en Duramax er. Den er langt billigere å av alle de 3 alternativene det klart mest holdbare. har sett noen Gm6.5 bygg fra island, å at det går ann å sett en sånn drittmotor i en så bra bil som en patrol forstår jeg ikke :P

Sto en komplett 6bt me motor å gir/transfer for 25tusen på finn.no, selv om det ikke er no standard i en patrol, så får du laga mye tilpasnings braketter for 20tusen som vel er differansen mellom en sånn å en nissan 4.2 :)
Aman

Offroader
 
Innlegg: 188
Registrert: 17/10/2009, 16:11

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

Innlegg colormax » 10/04/2011, 21:53

nå er det jo sån att folk har litt forskjelige meninger om forskjelige motorer, men tror ikke det er noen umulighet å få fler av disse til å passe inn.
Det er sikkert noen som leverer adaptersett til disse motorene.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

Innlegg Aman » 10/04/2011, 22:07

Aman

Offroader
 
Innlegg: 188
Registrert: 17/10/2009, 16:11

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

Innlegg colormax » 10/04/2011, 22:16

Er egentlig fulstendig klar over dette.er ikke mange goe ord å finne .-)
Hadde enn brukt 4,2 kassa tror jeg det ville holdt greit.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

Innlegg AKG » 11/04/2011, 06:06

Problemet med både duramax og cummins er vekt, begge veier en del mere enn td 42.
GM 6,5 veier ca det samme som td 42 ,og man får tak i ombyggings sett
Det er også ett problem til med cummins motoren og det er høyda jeg tror ikke den får plass uten et ganske høyt bodylift

Godkjenning av disse motorene er ikke lett uansett hvilken man velger, men den enkleste er nok GM 6,5 med tanke på vekt effekt og dreimoment
Alt går, det umulige tar bare litt lengere tid
AKG

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 28
Registrert: 12/07/2008, 10:59
Bosted: Herre, Telemark


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

cron