Side 1 av 1

Patrol Y61 6,6 DURAMAX

InnleggSkrevet: 09/04/2011, 17:43
Njynj
Siden Roger trekker frem en sur 6,5.. Så tenkte jeg å legge ut et par linker som er meget intr for meg.
Jeg driver å forsker på en RD28T, så holder ikke den sammen og orker et lite effekt uttak, så er dette jeg gjør.

http://www.youtube.com/watch?v=zfb8_29V_48&feature=related

http://duramaxdiesels.com/forum/showthread.php?t=28368

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

InnleggSkrevet: 09/04/2011, 22:09
colormax
Det er akurat den typen bil jeg lenge har ønsket meg. synes de er kjempefine.
motoren gjør den også ganske grei må jeg si.

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

InnleggSkrevet: 10/04/2011, 14:14
Aman
Er det ikke både enklere, billigere å bedre å sett nedi en Cummins 5.9?

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

InnleggSkrevet: 10/04/2011, 14:30
Njynj
Aman skrev:E det ikke både enklere, billigere å bedre å sett nedi en Cummins 5.9?

- Enklere, hvorfor skulle det være det? Ingen av motorene er til en Patrol.
- Billigere, kanskje men ikke det som er utslags givende.
- Skal man først sette seg i slikt prosjekt, så er det nu greit å få en V8 oppi skrotten.

Men uansett så er jo begge spennede ideer..
Og skal det være enkelt så putter man en TD42T.

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

InnleggSkrevet: 10/04/2011, 18:53
colormax
Aman skrev:Er det ikke både enklere, billigere å bedre å sett nedi en Cummins 5.9?


Jeg er egentlig helt enig med deg og det var den motoren vi så på.
Den V8 er tung som ett fjell og ikke veldig holdbar heller, etter hva folk sier.

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

InnleggSkrevet: 10/04/2011, 21:36
Aman
Hverken duramax 6.6 GM 6.5 eller Cummins 5.9 er levert i no patrol. Men en Cummins 5.9 er en rekke6, å selv om den kanskje er litt større, så er det nokk en MYE enklere transplantasjon. Den ser mere lovlig ut og vil nokk være langt enklere å få godkjennt. Spesiellt siden at en cummins 5.9 er nermere vanlige patrolmotorer i effekt en det en Duramax er. Den er langt billigere å av alle de 3 alternativene det klart mest holdbare. har sett noen Gm6.5 bygg fra island, å at det går ann å sett en sånn drittmotor i en så bra bil som en patrol forstår jeg ikke :P

Sto en komplett 6bt me motor å gir/transfer for 25tusen på finn.no, selv om det ikke er no standard i en patrol, så får du laga mye tilpasnings braketter for 20tusen som vel er differansen mellom en sånn å en nissan 4.2 :)

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

InnleggSkrevet: 10/04/2011, 21:53
colormax
nå er det jo sån att folk har litt forskjelige meninger om forskjelige motorer, men tror ikke det er noen umulighet å få fler av disse til å passe inn.
Det er sikkert noen som leverer adaptersett til disse motorene.

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

InnleggSkrevet: 10/04/2011, 22:07
Aman
colormax skrev:nå er det jo sån att folk har litt forskjelige meninger om forskjelige motorer, men tror ikke det er noen umulighet å få fler av disse til å passe inn.
Det er sikkert noen som leverer adaptersett til disse motorene.



Før all del, alt går ann å få til å pass. Æ trur i alle fall at en Cummins e langt meire smertefritt en 6.6 eller 6.5. Mange forskjellige meininga om forskjellige motora også, men om du søka litt på nette å forum så vil du nokk finn at de fleste e udelt posetiv til 6bten, men dette ikke stem me 6.5 gm. Prøv også å søk på Youtube å se kor mye blodtrimma subburban du fin me 6.5 kontra Ram me 5.9 :)

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

InnleggSkrevet: 10/04/2011, 22:16
colormax
Er egentlig fulstendig klar over dette.er ikke mange goe ord å finne .-)
Hadde enn brukt 4,2 kassa tror jeg det ville holdt greit.

Re: Patrol Y61 6,6 DURAMAX

InnleggSkrevet: 11/04/2011, 06:06
AKG
Problemet med både duramax og cummins er vekt, begge veier en del mere enn td 42.
GM 6,5 veier ca det samme som td 42 ,og man får tak i ombyggings sett
Det er også ett problem til med cummins motoren og det er høyda jeg tror ikke den får plass uten et ganske høyt bodylift

Godkjenning av disse motorene er ikke lett uansett hvilken man velger, men den enkleste er nok GM 6,5 med tanke på vekt effekt og dreimoment