Side 1 av 1

Erfaringer med 4.2 Patrol Y60

InnleggSkrevet: 18/11/2011, 18:54
HWF
Har vurdert å importere en y60 med 4.2 diesel motoren. Er det noe som har noen erfaringer med den? Er det noen standard feil på disse som f.eks topp?

Slik jeg har sett ble y60 kun levert uten turbo på 4.2, stemmer dette? Ser at effekt messig er det like mye effekt i 2.8TD motoren. Oppleves 4.2 noe sterkere, eller er 2.8td like bra?

Hvis import skulle bli aktuelt er det jo som varebil. Er det noe problem å bygge om en 5 seter til varebil, eller er det none norske regler som kan sette en stopper for dette?

Ble mye spørsmål dette, men det er vel kanskje noen av dere som har vært borti noen av disse tingene.

Re: Erfaringer med 4.2 Patrol Y60

InnleggSkrevet: 19/11/2011, 00:44
Dieseldahl
4.2 er levert men og uten turbo med henholdsvis 123,3 hk @ 4000 rpm og 273 nm @ 2000 rpm uten turbo og fra 143 hk @ 4000 rpm og 330 nm @ 2000 rpm til 157,8 hk @ 3600 og 350 nm @ 2000 rpm. med 2 versoner til mellom disse.

4.2 turbo ble levert i Y61.

TD42 har en unnerliggende camaksling og stål topp så ingen topp problemer uansett behandling her :D

Y60 er forresten generasjon 4 patrol, gen1 ble bygd fra 1951-1960 ^^ så en slik i england for ett par år tilbake.

Men hvorfor diesel? snart blir literprisen lik/høyere enn bensin og årsavgiften er allerede betydelig høyere for diesel. dessuten er bensin mye bedre å kjøre med mye bedre turtall register og effektkurve. 2.8 literen er tragisk lat og nermest ubrukelig med henger, derfor har min TB42S nå, 4,2 bensin :D 172,6 hk og 320 nm.