Side 1 av 1

Heving og hjul

InnleggSkrevet: 28/12/2011, 01:15
Tommen
Vurderer og heve bilen 2" og montere større hjul.

Hva er og anbefale?
35/12,5-15, eller 35/12,5-17?
Evt. annen dim.?

Hvilket hevesett bør jeg gå for. Vil ha kvalitet og godkjenning. :D

Tom

Re: Heving og hjul

InnleggSkrevet: 28/12/2011, 03:25
colormax
jeg ville gått for 35x12,5x17, de fleste velger det før de igjen bytter til 37x12,5x17 ser de problemene vi gnaget om med dette , nesten er helt bortkastet tid, fremtiden er 17 for de som kjører 95% på normalt underlag, såen er det bare :-) pris for hjulsett ca, fra 1400 til 30 000 kr komplett.
Hevesett godkjent ca priser 6500 til 10 000 for godkjente sett. og de er ca like bra, og med TUV godkjenning.

Re: Heving og hjul

InnleggSkrevet: 29/12/2011, 01:06
Tormod
Skal du ha større enn 35 hadde jeg villet testa det på bilen først. Jeg har 33 på min og synes den går myyye tyngre med de enn med org hjula så da kan jeg bare tenke meg at med 35 og oppover vil de blir sinnsykt daukjørte og da er det på med omgiring av aksling osv for å få det kjørbart. Veit det påstås at dette ikke er noe problem, men trur ikke på det før jeg har prøvd 37 på en y61 å fått testa det ut selv. Er nok 17 som er tingen, fikk meg til å kjøpe 15, håpløst å få tak i dekk visstnokMen er mye meninger her også..

Re: Heving og hjul

InnleggSkrevet: 29/12/2011, 15:06
Tommen
colormax skrev:jeg ville gått for 35x12,5x17, de fleste velger det før de igjen bytter til 37x12,3x17 ser de problemene vi gnaget om med dette , nesten er helt bortkastet tid, fremtiden er 17 for de som kjører 95% på normalt underlag, sån er det bare :-) pris for hjulsett ca, fra 1400 til 30 000 kr komplett.
Hevesett godkjent ca priser 6500 til 10 000 for godkjente sett. og de er ca like bra, og med TUV godkjenning.



Men hvordan er det med sporing på 15" kontra 17" felg? Er det noe merkbart? Tenkte på 10" bredde på felgen.
Regner med at jeg nok i fremtiden blir og gå for 37". har noen kompiser som kjører AT landcruisere med 37" og 38".
Men som Tormod nevner, så blir den vel temmelig lat?
Hva må jeg evt. ut med for delene til nedgiring av aksler?

Re: Heving og hjul

InnleggSkrevet: 29/12/2011, 16:36
stensth
Runt 10 000kr, koster et set med giring fra fjallasport fra Island.
Sen tilkommer ju demontering av differ, montering av giring, återmontering av differ igjen.

Trur at for exempel AT tar ca 20 000kr per axel.

Re: Heving og hjul

InnleggSkrevet: 30/12/2011, 00:28
Tommen
Tilbake til heving. :D
Hvilket merke bør jeg gå for på heving?
Vil helst ha et kvalitetsmerke.
erfaringer?

Re: Heving og hjul

InnleggSkrevet: 30/12/2011, 11:08
Tormod
Har 2 Ironmann på min med havey duty fjærer, er veldig fornøyd med det, men har ikke erfaring med noe annet merke

Re: Heving og hjul

InnleggSkrevet: 30/12/2011, 12:09
stensth
Jeg har 4" OME på alle tre biler og har ikke noe og si om det. Har ikke kjennskap til noe annet heller. Men Ironman skal vare bra også.

Re: Heving og hjul

InnleggSkrevet: 30/12/2011, 13:11
Patrol_Heintz
Hei.
jeg kjører me 38x15.5x15 på 12 brei felg på min y61. syntes det er utmerket.

Re: Heving og hjul

InnleggSkrevet: 30/12/2011, 13:23
Tommen
Patrol_Heintz skrev:Hei.
jeg kjører me 38x15.5x15 på 12 brei felg på min y61. syntes det er utmerket.


hva må gjøres for 38" ombygging?

Re: Heving og hjul

InnleggSkrevet: 30/12/2011, 15:39
Patrol_Heintz
Jeg er ikke no fasit. men det som er gjort på min bil er 2" iron man hevesett, island ekstrem bredder , kapper da i karroseriet. nedgiring med sperre foran og bak.

Re: Heving og hjul

InnleggSkrevet: 30/12/2011, 16:59
stensth
Patrol_Heintz skrev:Jeg er ikke no fasit. men det som er gjort på min bil er 2" iron man hevesett, island ekstrem bredder , kapper da i karroseriet. nedgiring med sperre foran og bak.


Har du noen bilder av bilen din?

Re: Heving og hjul

InnleggSkrevet: 30/12/2011, 16:59
Tormod
Patrol_Heintz skrev:Jeg er ikke no fasit. men det som er gjort på min bil er 2" iron man hevesett, island ekstrem bredder , kapper da i karroseriet. nedgiring med sperre foran og bak.


Mye ga du for de nedgiringene?? kan vel bruke den sperra som sitter orginalt bak???

Re: Heving og hjul

InnleggSkrevet: 30/12/2011, 17:24
stensth
Tormod skrev:
Patrol_Heintz skrev:Jeg er ikke no fasit. men det som er gjort på min bil er 2" iron man hevesett, island ekstrem bredder , kapper da i karroseriet. nedgiring med sperre foran og bak.


Mye ga du for de nedgiringene?? kan vel bruke den sperra som sitter orginalt bak???


Tipper på det at han mener at det blei satt in sperre foran når det byttes giring. Så gjorde vart fall jeg på min vite.
Ca 10 000kr trur jeg du må regne med at giring koster fra Island.
Skal tydligen finnes i Italia også, men det veit jeg ikke noe om akkurat nå.