Spørsmål Ang mont av k50 glødesett Y60

Spørsmål Ang mont av k50 glødesett Y60

Innlegg Melkvik » 21/01/2012, 20:56

Hei! driver og monterer dette settet på min nissan patrol y60, 97 mod.

LINK: http://www.dieselglowplug.com/nissan-pa ... -2004.html

Lurer veldig på om det er noen her inne som har montert dette i sin patrol, for skjønner ikke helt hvordan det skal gjøres ang tenningstrøm inn til releet.
For på koblinskjema står det "ignition" inn på 50 på relee, og "+ when key turned on" inn på 86 på relee.

Prøvde og bare dele en tenningstrøm mellom 50 og 86 på releet, men da virket ikke timeren, dvs att glødinga glødet hele tiden.
Så prøvde jeg og ta strøm fra ACC på tenningsnøkkelen dvs hakket før du får på alle lamper i instrumentet, og prøvde den inn på 50 på relee, og så tok jeg tenningstrøm inn på 86 på releet, men hadde samme problem da også.

Etterpå prøvde jeg kun strømmen fra ACC inn på 86 på releet, da virker timeren, og den gløder også en kort periode etter start, men ikke 1 minutt som det står att den skal gjøre.

Hvordan skal dette egentlig kobles? og hvordan skal man koble til glødelampa? står jo på koblingskjema att minus på glødelampa skal inn på L på relee, men hvordan skal man få til det når glødelampa står på ett printkort, og deler jordingen med andre lamper?

Håper på raskt svar da jeg regner med att det er noen som har gjort dette før meg:)

PS:KAN LEGGE UT KOBLINGSKJEMA OM ØNSKELIG.
Melkvik

Nissan4x4 fan

Re: Spørsmål Ang mont av k50 glødesett Y60

Innlegg jeepson » 27/01/2012, 21:17

Du kan gjer det på ein enkel måte. Bruk orginal releet. og sett ein knapp på glödinga. Så teller du berre til 10 og starter. Ingen timer og systemet er enkelt. Du treng berre en knapp som du må holde inne. Ska gjer det slik på min Y60. Så teller du til 15 når det fryser mykje over vinteren ;)
Hilsen Gisli

Nissan patrol 1994 38" (Trollet) :)
Mitsubishi Lancer STW 4x4 1996 (kone bilen)
Skoda felicia pickup 1997 (smurfen)

Bilde
jeepson

Offroader

Re: Spørsmål Ang mont av k50 glødesett Y60

Innlegg Jørgen » 31/01/2012, 21:44

Dette har jeg også slitt med helt siden jeg monterte kittet (eller ikke jeg men en mekanikerkompis), kan ikke skjønne annet enn at han har gjort noe galt fordi etterglødingen er på mye lenger enn ett minutt. Etter å ha hatt tungstartet bil helt siden jeg kjøpte den i 2010 så hadde jeg virkelig tro på dette kittet. Og jeg har fått tilbakemelding om at det virker veldig bra når det er riktig koblet opp. Men såvidt jeg kan se så har kompisen min koblet seg inn via en strømtjuv fra et av de gamle releene som styrer glødingen. Dette kan da ikke stemme? Nå får jeg så vidt starte bilen med manuell gløding og kommer til å sette den bort til et annet verksted der onkelen min jobber. så kan han klø seg i hodet. Jeg har tydeligvis klart å ødelegge starteren eller i verste fall hele startkransen i og med at jeg har måttet dra den på starteren altfor lenge før jeg får fyr. Håper nå virkelig at det bare er starteren eller innslagsreleet som har tatt kvelden.

Jeg fikk denne mailen fra han som driver dieselglowplug, vet ikke om dette kan være til hjelp:

pin n.50 must be connected to the ignition cable, it must turn on and off after starting.
pin n.86 must be connected to positive cable under key, it gets + voltage once the key is turned on and it goes dead once the key is turned off.
pin n.87 must be connected under the battery positive cable, positive voltage should be always present.
pin n.85 must be connected to battery negative, it's very important you always get battery voltage between 87 and 85, even key isn't inserted into the keyhole.
pin n.30 brings positive voltage to glow plugs.
pin L brings negative to the glow plugs light.

pin 30 and 87 should be big enough to carry high amperage to glow plugs (around 80A peak for 5 seconds and 20A for 90 seconds).

Dette skrev han i en annen mail:
86 goes to + under key, the wire powering once you turn the key to power one instruments and cockpit tools.
50 must be connected to the ignition position, the wire powering once you turn the key to start the engine. It stops the preheating step and start the postheating in the glow plugs timing.

Ble du noe klokere av dette?
PaTROL 160
Jørgen

Offroader

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester