som jeg skrev over så er dette god kommunisert med forsikringselskapet! det er oppgitt orginal dimensjon, og hva jeg ønsker og benytte! Det er forklart at dette ikke er en Arctic Trucks. Jeg har forklart at heving og skjermbreddere er godkjent.
Hvorfor skal jeg høre med BT hva de mener om min forsikring? den skjønte jeg ikke helt?
virker også som om det er en liten generell missforståelse her om hva som skjer dersom det skulle oppstå en skade!
BT kommer ikke og sjekker hver enkelt skade! dersom det oppstår en skade på en eller annen måte så skal det være veldig alvorlig for at BT eller Politi skal komme. Det må være personskade. Ved en normal skade så skriver man skade skjema, og levere bilen til oppretting. Når den står der så kommer takstmann fra forsikringselskap og vurdere skadene. og med mindre de kan bevise at mine 35" er årsaken til skaden så vil det ikke skje noe som helst. Men nå har det seg sånn at jeg har fått skriftlig bekreftelse av forsikringselskapet at jeg ikke vil få noe avkorting uansett årsak. Kjører jeg uvettig og idiotisk så fortjener jeg en avkorting!
fordelen her er at jeg har hatt en dialog med forsikring selskapet. det kommer til og stå i papirene at bilen er ombygget med godkjent hevesett+breddere.
det står også at bilen går på en annen dekk dimensjon enn det som er oppgitt i vognkort! dimensjonen er 315\75\16, den er ikke godkjent og skrevet inn i vognkort men er innenfor breddere.
ifølge saksbehandleren hos NEMI så kunne hun ikke at de noen gang hadde gitt avkorting pga ureglementerte dekk osv
Mulig jeg er på vidda.. men men