Hjeeeelp
Det kommer olje ut av overtrykksventilen på innsuget.
Brukte hele dagen i går på å feilsøke.
Skrudde av hele innsuget og og rør ned til turboen, ingen slakk i turbo. Eksos virker normal og vanntemp og nivå er normalt.
Motor starter lett og virker som den lader det den skal uten at jeg har fått sjekket hvor mye den lader.
Kjørte en kompresjonstest og fant ingen store avvik.( noen som vet hva som står i servicemanualen om krav til komp?
Fikk tips om at sila på oljeinnsuget i bunnpanna kunne være tett og at dette kunne føre til feil på veivhusventilasjonen, noen som vet?
Kan tett veivhusvent før til at den ikke klarer og skille luft og olje.
Har ikke noe særlig olje søl rundt peilepinne så tror og håper at ikke stempelring har gått og jeg har for mye komp i sumpen.
Fikk også et tips om å senke turbotrykket. hvordan gjøres dette? må aktuatoren kjimses så den kommer nærmere eksossiden på turboen da eller vil den lade mer da?
På forhånd takk.
Brukte hele dagen i går på å feilsøke.
Skrudde av hele innsuget og og rør ned til turboen, ingen slakk i turbo. Eksos virker normal og vanntemp og nivå er normalt.
Motor starter lett og virker som den lader det den skal uten at jeg har fått sjekket hvor mye den lader.
Kjørte en kompresjonstest og fant ingen store avvik.( noen som vet hva som står i servicemanualen om krav til komp?
Fikk tips om at sila på oljeinnsuget i bunnpanna kunne være tett og at dette kunne føre til feil på veivhusventilasjonen, noen som vet?
Kan tett veivhusvent før til at den ikke klarer og skille luft og olje.
Har ikke noe særlig olje søl rundt peilepinne så tror og håper at ikke stempelring har gått og jeg har for mye komp i sumpen.
Fikk også et tips om å senke turbotrykket. hvordan gjøres dette? må aktuatoren kjimses så den kommer nærmere eksossiden på turboen da eller vil den lade mer da?
På forhånd takk.