Side 1 av 1

Y61 med v8er

InnleggSkrevet: 20/07/2012, 15:47
Tormod
Noen som veit om det går noe slike som er godkjennt i Norge/Sverige/Danmark?? Mange i Australia som velger å bygge om til v8 etter at 3.0l har kolapsa. Duramax er visst en populær motor. Noen som veit om det overhode er mulig å få godkjennt et slikt bygg i Norge??

Re: Y61 med v8er

InnleggSkrevet: 22/07/2012, 03:10
colormax
Går i dk men lovlig tvler jeg på, funker veldig bra , har prøvd den :-)

Re: Y61 med v8er

InnleggSkrevet: 22/07/2012, 09:48
stensth

Re: Y61 med v8er

InnleggSkrevet: 22/07/2012, 09:53
Tormod
Disse bila er jo såpass solid bygd opp at de burde jo tåle en v8er i front. Men har skjønt at Nissan er litemedhjelpelig med uansett hva som er av ombygninger. Men trenger hvertfall papirer på hvor mye nm karroseri og ramme er godkjent for også bremser som har TUV papirer. men dette er vel egentlig bare å glemme i Norge tipper jeg.

Re: Y61 med v8er

InnleggSkrevet: 23/07/2012, 17:41
Ølle
Få det montert, også tar du det derfra! :P

Girkassen din skal visst tåle V8 :)

Re: Y61 med v8er

InnleggSkrevet: 23/07/2012, 21:59
Tormod
vente tel 3.0l ryker :-) men frister å gjøre noe sånt.

Re: Y61 med v8er

InnleggSkrevet: 24/07/2012, 20:03
Globetrotter
Det bør jo egentlig bare være et spørsmål om vekt og effekt, samt avgass. Om feks en LS1/LS2 v8 ikke veier mer enn den tyngste Patrol motoren, og man ikke tar ut mer hk, så burde vel ikke det være umulig å få godkjent? Motorbytte er jo ikke så uvanlig.

Mener å ha lest at Patrol 4,8 har sterkere bremser en feks zd30. Noen som vet om dette stemmer?

Espen

Re: Y61 med v8er

InnleggSkrevet: 24/07/2012, 20:54
Ølle
Om noen har skiltnummer eller chassinummer på en bil med 4.8 kunne man brukt siden: http://www.japancars.ru/cat/nissan/ å sjekket delenummer på skivene :) - Er det forskjell der er hvertfall ikke skivene mindre på bilen med større motor

Re: Y61 med v8er

InnleggSkrevet: 24/07/2012, 21:25
Tormod
Disse 4,8 er ganske vanlige i australia, kan jo høre med noe folk nedi der om de veit forskjellen på bremsene. Trur vel ikke den 4,8 kom herover i denne delen av verden jeg.

Re: Y61 med v8er

InnleggSkrevet: 24/07/2012, 22:18
Globetrotter

Re: Y61 med v8er

InnleggSkrevet: 24/07/2012, 22:44
Globetrotter
Fant denne på patrol4x4.com:

"I've fitted TB48 fronts to mine. They made a big difference. It stops now.
TB48 front rotors, calipers and master cylinder are all bigger, but bolt straight up. Splash guards are different, but they also bolt up. I also fitted braided lines from the diffs to the chassis.
TB48 rears are a different setup. They have the hand brake at the wheels, not on the tail shaft.
I tried TB48 pads in the original TD42 brakes, but didn't notice much difference."

Tror nok det blir nye bremser på turbil-nr2..... :-)

E

Re: Y61 med v8er

InnleggSkrevet: 25/07/2012, 09:07
Tormod
Hmm interresant, burde jo være lettere å få godkjent bilen med større dekk også hvis man setter på kraftigere bremser.