Side 1 av 1
vanlig heving eller bodylift, forskjellen er?

Skrevet:
27/07/2012, 18:29
Devil3344
Jeg har kikka litt rundt, har lest om vanlig heving og body lift, jeg veit forskjellen men hva brukes vær ting til? går den an å lage nye fester til bladfjærene på en patrol 160 for å heve eller burde det brukes skikkelig hevesett?
Del gjerne meninger da jeg er helt blank på dette
Re: vanlig heving eller bodylift, forskjellen er?

Skrevet:
27/07/2012, 19:39
Tormod
Kan vel lage egne sjakler så du får heva med det, evnt flytte sjakkelfestene lengre ned. Vanlig heving så får du mer vandring på akslingene så du får bedre flex. Bodylift så får du mer mellomrom mellom dekk og karroseri så du kan tilpasse større dekk enklere. Hadde gått for vanlig heving med lengre sjakler, hevefjører og dempere. Koster kanskje litt mer, men får bedre kjøreegenskaper på bilen. da fjørene og demperene dine sikkert er modne for utskifting.
Re: vanlig heving eller bodylift, forskjellen er?

Skrevet:
27/07/2012, 22:45
Devil3344
Er bladfjærer foran å bak, men sjakkler? har du bilde av de? kan de gå under annent navn så kanskje jeg veit hva det er.. Min økonomi tilsier for øyeblikket at hevesett ikke er noen god ide:P men blir det ettervært, skal kun brukes i skauen og litt på vei te begynne med så kjørekomfort er jeg ikke avhengig av;)
Re: vanlig heving eller bodylift, forskjellen er?

Skrevet:
27/07/2012, 23:28
Tormod
Re: vanlig heving eller bodylift, forskjellen er?

Skrevet:
28/07/2012, 00:38
Devil3344
ahh...går ut ifra du trenger 2 pr blad? altså foran og bak på alle sammen? har du bladfjører foran også? gjør du det der også?
Edit: Takk for bilde!!:) var til stor hjelp!
Edit2: Hvordan blir det med demperne? må man bytte til noen som er lengre eller funger de orginale?
Re: vanlig heving eller bodylift, forskjellen er?

Skrevet:
28/07/2012, 01:52
Tormod
nei er bare i ene enden du trenger det. Setter du på i begge ender ser jeg for meg at det blir ustabilt da bladfjøra er montert med en brakett som sitter fast i ramma. Er det samme med bladfjørene foran. Org dempere vil ikke fungere optimalt da de blir for korte, kommer jo seff ann på hvor mye du hever. BGNor selger selger billige procomp dempere, trur de skal ha til din bil også.
Re: vanlig heving eller bodylift, forskjellen er?

Skrevet:
28/07/2012, 12:13
Devil3344
mye kan man heve på org dempere?
og hvor mye flex har jeg ved sånn heving?
Re: vanlig heving eller bodylift, forskjellen er?

Skrevet:
30/07/2012, 19:46
Devil3344
Er dette et ganske døtt forum?:P
Re: vanlig heving eller bodylift, forskjellen er?

Skrevet:
31/07/2012, 01:08
colormax
Avhenger av hvordan du endrer innfestningene til demperne det.
Re: vanlig heving eller bodylift, forskjellen er?

Skrevet:
31/07/2012, 09:16
Tormod
Re: vanlig heving eller bodylift, forskjellen er?

Skrevet:
01/08/2012, 07:21
colormax
Re: vanlig heving eller bodylift, forskjellen er?

Skrevet:
01/08/2012, 12:03
Devil3344
Jeg kan jo si ifra når jeg får den hjem her colormax, så kan du jo droppe innom og titte hvis du har tid og lyst:) Bor i barkåker så er ikke så langt fra Tønsberg:)
Re: vanlig heving eller bodylift, forskjellen er?

Skrevet:
02/08/2012, 10:58
colormax
Re: vanlig heving eller bodylift, forskjellen er?

Skrevet:
02/08/2012, 17:51
Devil3344
Nissan Pathfinder? Er værtfall en sånn som kjører forbi her har jeg sett^^